بی توجهی ورزشکاران معروف به هتک حرمت پیامبر اسلام (ص)

متاسفانه چهره‌های مهم ورزشی به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام (ص) واکنشی نشان نداده اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با نزدیک شدن به روز سه شنبه ۱۳ آبان ماه که مصادف با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) است، همچنان واکنش‌ها در محکومیت اقدام امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه) در حمایت از توهین کنندگان به پیامبر اعظم (ص) ادامه دارد.

طی ماه‌های گذشته بر خلاف دستورات ادیان الهی، اهانت‌ هایی به اسلام و ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریات و مسئولان دولت فرانسه صورت گرفت. اهانت به پیامبر اعظم (ص) از یک نشریه فرانسوی آغاز شد و با حمایت رئیس جمهور فرانسه از اهانت‌ها ابعاد تازه ای به خود گرفت.

هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم با واکنش‌های مسلمانان در سراسر جهان از جمله ایران رو به رو شده و همچنان ادامه دارد.

با این وجود انتظارات از جامعه ورزش در سراسر جهان این بود که به این اتفاق واکنش نشان دهند، اما سکوت آن‌ها در مورد این هتک حرمت آشکار اجتناب ناپذیر و غیر قابل توصیف به نظر می‌رسد. ورزشکاران به عنوان افراد شناخته شده در هر جامعه‌ای باید در میانه میدان حاضر شوند و به هر نوع اقدام اسلام ستیزانه ای واکنش نشان دهند.

اولین واکنشی که از سوی ورزشکاران به این اهانت بزرگ علیه مسلمانان منتشر شد، از سوی پل پوگبا ستاره فرانسوی منچستریونایتد بود. روزنامه سان انگلیس در خبری افشاگری کرد که پوگبا به دلیل اهانت مکرون به پیامبر اسلام (ص) قصد خداحافظی از تیم ملی را دارد و دیگر حاضر نیست برای فرانسه بازی کند. البته این خبر از سوی پوگبا تایید یا تکذیب نشد. در صورتی که این مطلب تایید نشود به نوعی می توان آن را بازی رسانه ای افرادی عنوان کرد که به دنبال قرار دادن جامعه ورزش در مقابل مسلمانان هستند.

البته توسط بعضی از ورزشکاران به خصوص فوتبالیست‌های معروف جهان فوتبال واکنش‌های مثبت و به موقعی در محکومیت این اهانت بزرگ شاهد بودیم. عبدالرزاق حمدالله، مهاجم مراکشی تیم فوتبال النصر عربستان پس از پیروزی تیمش مقابل الاهلی عبارت بابی انت و امی یا رسول الله (پدر و مادرم به فدایت یا پیامبر خدا) را که روی لباسش نوشته شده بود به معرض نمایش گذاشت و واکنش قاطعی به این اتفاق نشان داد.

در کشور ایران هم چند فدراسیون ورزشی از جمله کاراته، ژیمناستیک، هندبال و ... و همچنین سازمان لیگ فوتبال ایران و وزارت ورزش و جوانان به این اتفاق واکنش نشان دادند و با بیانیه‌های جداگانه اقدام دولت فرانسه از جمله رئیس جمهور و نشریات این کشور را محکوم کردند و وحدت جامعه اسلامی را به جهان غرب و صهیونیست‌ها نشان دهند.

بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال استقلال هم پس از تمرین روز یکشنبه با در دست داشتن پلاکارد i love you mohammad ( من محمد (ص) را دوست دارم) حمایت خود را از پیامبر اکرم (ص) نشان دادند و به رفتار مسئولان فرانسوی که در راس آن‌ها امانوئل مکرون قرار دارد، اعتراض کردند.

در یکی از مسابقات لیگ ستارگان قطر (الریان - الدحیل) سکوهای ورزشگاه به نام پیامبر اکرم (ص) مزین شد.

با توجه به این واکنش ها اما باز هم از ورزشکاران ایران و جهان مخصوصا افرادی که محبوبیت بیشتری دارند، انتظار بیشتر بود تا وارد صحنه شده و وحدت مسلمانان را به دنیا مخصوصا جهان غرب نشان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ر ف
۱۲:۴۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
پول شراب. و گناه. قلب. اکثریت ورزشکاران. مسلمان. را. کور. کرده. چه. انتظاری. دارید
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۲:۴۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
خب اینها ؛ دغدغه های مهم تری دارند ! مثل : ویلا ، ماشین و سفر خارجی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
کشتی گیران باید با فرانسویها مسابقه ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آخه از این پول پرستان انتظار بیش از این نباید داشت وقتی وزیر امور خرجه خودمان معلوم نیست کدوم قبرستونی که بخواهد محکوم کند از این پول مرستان چه انتظاری هست خودم پدرومادرم به فدای پیامبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
به تو چه که کی چه واکنشی داره. تو فدا شو اما من عاقلانه برخورد میکنم
آخرین اخبار