مسلمانان روسیه اهانت فرانسه به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند

مسلمانان روسیه با حضور در مقابل ساختمان سفارت فرانسه در مسکو، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسلمانان روسیه با حضور در مقابل ساختمان سفارت فرانسه در مسکو نسبت به توهین‌های مکرر مجله شارلی ابدو به ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از اهانت کنندگان، خشم خود را ابراز کردند.

در چند روز اخیر صد‌ها نفر از مسلمانان روسیه با حضور در مقابل سفارت فرانسه در مسکو با زیرپا گذاشتن عکس‌های امانوئل مکرون، دست به تظاهرات اعتراضی زده و از اسلام ستیزی مکرر در فرانسه ابراز انزجار کردند.

در این تجمع‌ها که رسانه‌های روس آن را بازتاب داده اند شرکت کنندگان با اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد اسلام مخالفت کردند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی، رئیس جمهور روسیه سه روز پیش ضمن انتقاد از انتشار کاریکاتور علیه پیامبر اسلام (ص)، توهین به مقدسات و جریحه دار کردن احساسات مؤمنین را غیرقابل قبول خواند.

پسکوف در جمع خبرنگاران در واکنش به افزایش خشونت بر اثر انتشار کاریکاتور موهن در مورد پیامبر اسلام (ص) در فرانسه خاطرنشان کرد: توهین به عقاید مؤمنین همانند قتل مردم اقدام غیرقابل قبول و غیرمجاز است.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه بر لزوم خودداری از این گونه اقدامات توهین آمیز تأکید کرد.

پس از کشته شدن یک معلم تاریخ در پاریس که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، امانوئل مکرون ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تأکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

در پی این رفتار مکرون، تجمع‌هایی اعتراضی و پویش‌های مردمی نسبت به سخنان وی درباره آزادی بیان، حق چاپ و انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام در کشور‌های اسلامی به راه افتاد.

مکرون همچنین با انتقاد‌ها و محکومیت‌های گسترده مقام‌ها و شخصیت‌ها در سراسر جهان مواجه شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار