سفر قریب الوقوع بشار اسد به یکی از کشور‌های عربی

شماری از منابع آگاه از سفر قریب‌الوقوع بشار اسد به یکی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از پایگاه‌های لبنانی به نقل از منابع آگاه از سفر قریب الوقوع «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به یکی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس خبر دادند

بنا بر گزارشها، پایگاه لبنانی «النهضه نیوز» امروز، دوشنبه به نقل از برخی منابع آگاه سوری اعلام کرد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ممکن است در روز‌های آینده میهمان یکی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس باشد.

این منایبع همچنین اعلام کردند: نشانه‌هایی از شکسته شدن یخ حاکم بر روابط سوریه با تعدادی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس به چشم می‌خورد.

این پایگاه همچنین در ادامه افزود: خبر سفر بشار اسد به یکی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس پس از آن منتشر شد که تعدادی از رسانه‌های خبری، اطلاعاتی از تمایل عربستان برای برقراری روابط مجدد با سوریه منتشر کردند.

از سوی دیگر، برخی از کارشناسان سیاسی بر این باورند که اولین کشور عربی حاشیه خلیج فارس که اسد از آن دیدار خواهد کرد، عمان خواهد بود.

این پایگاه لبنانی در ادامه تصریح کرده است: منابع آگاه از پیشنهاد آمریکا به دمشق برای پایان دادن تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور در مقابل تغییر سیاست‌های خارجی سوریه به ویژه روابط با ایران و «جنبش حزب الله» خبر دادند. این منابع اعلام کردند سوریه با این پیشنهاد آمریکا مخالفت کرده است.

گفتنی است این خبر در حالی منتشر می‌شود که «احمد الجارالله» سردبیر تحریریه روزنامه «السیاسه» کویت امروز، دوشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتقاد از سیاست‌های کشور‌های عربی در قبال سوریه، خواستار بازگشت این کشور‌ها از مواضع خود و کمک به دمشق برای بازسازی این کشور به منظور جبران گناهان گذشته شد.

وی با طرح این پرسش که چه چیزی مانع برقراری روابط ریاض با دمشق و سهیم شدن عربستان در بازسازی سوریه پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز جنگ در این کشور می‌شود، نوشت: ۱۰ سال جنگ تروریست‌ها، سوریه را نابود کرد و هیچ پیروزی برای آن‌ها در پی نداشت.

این روزنامه نگار کویتی از دولتمردان کشور‌های عربی خواست با تغییر سیاست‌های خود به بازسازی سوریه کمک و گناهانی که در خصوص این کشور مرتکب شده‌اند را جبران کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار