انتقاد حماس از عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسراییل

سخنگوی جنبش حماس گفت: عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با اسراییل باعث اشتیاق تل آویو برای نقض حقوق فلسطینی‌ها می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش فلسطینی حماس در واکنش به موافقت شهرداری قدس اشغالی با اجرای پروژه شهرک‌های صهیونیست نشین در منطقه واد الجوز در بیت المقدس اعلام کرد رژیم صهیونیستی پس از امضای توافقنامه‌های عادی سازی روابط با برخی از کشور‌های عربی (امارات - بحرین و سودان)، تجاوزگری هایش در زمینه شهرک سازی در اراضی فلسطینی‌ها را افزایش می‌دهد.

حازم قاسم افزود: این همان چیزی است که نسبت به آن هشدار داده بودیم که عادی سازی روابط ‏باعث خواهد شد اشتیاق رژیم اشغالگر برای تجاوز به سرزمین و مردم فلسطین بیشتر شود. این موضوع هم اینک اتفاق افتاد.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد پروژه شهرک سازی جدید اسرائیل در واقع ادامه سیاست‌های این رژیم در پاکسازی قومی و نژادی علیه فلسطینی هاست.

وی خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی، ساکنان اصیل و بومی فلسطینی را وادار به ترک کشور و به جای آن شهرک‌های صهیونیستی احداث می‌کند و این رویکرد، بیانگر گرایش توسعه طلبانه و جنایتکارانه رژیم اشغالگر است.

سخنگوی حماس تصریح کرد رژیم صهیونیستی به طور خاص شهر قدس را هدف قرار می‌دهد و در تلاش برای نابودی هویت فلسطینی و عربی این شهر و جعل هویت آن از طریق گسترش شهرک سازی در این شهر مقدس است.

حازم قاسم گفت: پروژه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس، ‏ بیانگر بی توجهی کامل و واقعی تل آویو به احساسات اعراب و مسلمانان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار