مهلت ارسال آثار به جشنواره مروجان کتابخوانی مشخص شد

مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی که با هدف قدردانی از مروجان کشور با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می‌شود ۲۹آبان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد ، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از انتشار فراخوان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: ۲۹ آبان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است و علافه‌مندان باید تمامی مستندات خود را به‌صورت الکترونیکی به دبیرخانه مرکزی به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه پنجم، دبیرخانه شبکه مروجان کتابخوانی کشور ارسال کنند.

او  با بیان اینکه این  جشنواره با هدف تقدیر از مروجان کشور با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهاد‌های غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتابخوانی در جشنواره معرفی خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: مروج کتابخوانی کسی است که با طراحی و اجرای فعالیت‌های مستمر و خلاقانه کتابخوانی را گسترش می‌دهد یا فرآیند خواندن را لذت‌بخش‌تر، عمیق‌تر و تاثیرگذارتر می‌سازد.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد ،  فعالیت‌هایی که به افزایش، گسترش و استمرار و تداوم کتابخوانی در میان مردم می‌انجامد را از شاخصه‌های ترویج کتابخوانی اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در چهار بخش گروه‌ها و نهاد‌های غیردولتی، بخش افراد، بخش نگاه و بخش نشان استمرار در این جشنواره شرکت کنند.

او با اشاره به شاخص‌های این جشنواره افزود: تاثیرپذیربودن در گسترش کتابخوانی، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه اجرایی، اثربخشی فعالیت‌های کتابخوانی در رفتار‌های اجتماعی و عمومی مردم، استفاده حداکثری از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌ها، استفاده مناسب از مشارکت مردم و چهره‌ها، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌عنوان الگو، فعالیت به شکل داوطلبانه و فعالیت در قالب گروهی از شاخصه‌های انتخاب برگزیدگان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۶ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان فعال است که از این تعداد ۱۴ کتابخانه در شبستان مساجد راه اندازی شده و ۹۸ کتابخانه دارای مخزن است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.