راه اندازی پارک‌های کارآفرین با محوریت مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از ایجاد پارک‌های کارآفرین با محوریت مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد پارک‌های کارآفرین با محوریت مساجد در استان، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان آمادگی لازم برای ایجاد پارک‌های کارآفرینی با محوریت مساجد را دارند.

او، با بیان اینکه افراد خلاق، نو آور و مبتکر به عنوان کار‌آفرینان منشاء تحولات بزرگی در زمینه‌های تولیدی و خدماتی هستند، افزود: چرخ‌های توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به‌حرکت درمی‌آیند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با تاکید بر جذب و به‌کارگیری مدیران کارآفرین در اداره امور، گفت: توجه به کارآفرینی و ایجاد و توسعه آن با وجود بعضی انگیزه‌های مشخص گام مثبتی برای ایجاد فضای مناسب برای توسعه، افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، تعادل ساختاری و توسعه در شهر‌ها و روستاهاست.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد افزود: با توجه به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های گیلان و وضعیت اشتغال و بیکاری موجود در سطح استان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آمادگی لازم جهت ایجاد پارک‌های کارآفرینی با محوریت مساجد را دارند.

او گفت: کسب دانش در حوزه کسب و کار وکارآفرینى، کسب مهارت در استفاده از فنون تحلیل فرصت‌هاى اقتصادى و ترکیب برنامه‌هاى عملیاتى، شناسایى و تحریک استعداد‌ها و مهارت‌هاى کارآفرینانه و توسعه خلاقیت‌هاى فردى و گروهى از اهداف اجرای طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در صورت حمایت، این طرح را در قالب برگزاری نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه‌های آموزشی در مساجد تحت پوشش اجرایی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد، مخاطبان این طرح را اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه نوجوانان و جوانان اعلام کرد و گفت: بسترسازی برای ایجاد جامعه‌ای پویا با محوریت کارآفرینی و نشاط اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است که کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گامی در راستای تحقق این مهم هستند.

او از شناسایی بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد مناطق آسیب‌پذیر و کمتر توسعه‌یافته استان برای اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی هنری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری در این طرح پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

ایجاد پارک‌های کارآفرین با محوریت مساجد در گیلان

برچسب ها: کانون مساجد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.