کیفیت‌ بخشی و استانداردسازی تاسیسات و اماکن گردشگری در فارس

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، گفت: تأسیسات و اماکن گردشگری با کیفیت ‌بخشی و استانداردسازی بالا ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمشید معینی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، بیان کرد: با توجه به اینکه ساختمان و ابنیه در تاسیسات گردشگری یک سرمایه ملی است باید از کیفیت و دوام قابل قبولی برخوردار باشد، پس باید نظارت مستمر و فنی در زمان ساخت اعمال شود و مطابق با اصول فنی و آیین‌نامه زیر نظر ۲۸۰۰ نفر از مهندسان مجرب و دارای شرایط این کار انجام می شود.

او با اشاره به لزوم استانداردسازی در تاسیسات گردشگری، تصریح کرد: باید دوام و عمر ساختمان حداقل به ۵۰ سال مفید برسد و در این راستا هرچه هزینه تعمیر و نگهداری کمتر شود، سود بیشتری به سرمایه‌گذار می رسد و امنیت بهتری برای گردشگران فراهم می شود.

معینی ادامه داد: یکی از وظایف معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری توجه به کیفیت و نظارت بر زیرساخت‌های گردشگری است که با نظارت مستمر ناظران واجد شرایط و دارای پروانه نظام‌مهندسی می‌توان به این اهداف رسید.

 معاون سرمایه‌گذاری استان فارس، افزود: تامین امنیت، سلامت سفر و ایجاد فضای مطلوب برای رفاه حال گردشگران از مهم‌ترین موضوعات در گردشگری است که باید مطابق با آخرین استانداردها باشد و انتظار می رود بتوانیم با تعریف و اجرای استانداردهای به‌روز و فنی در تأسیسات گردشگری گامی مؤثر در مسیر ارتقای سطح خدمات مورد نیاز گردشگران در استان برداریم تا رونق گردشگری و اقتصاد در این بخش فراهم شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار