بسته اخبار انتظامی:

کشف ۱۵تن سنگ معدنی قاچاق/ برخورد با تخلفات حادثه ساز در مرکز مانیتورینگ پلیس راهور

با بسته اخبار انتظامی امروز ۱۵آبان ماه ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  دربسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم.

برخورد با تخلفات حادثه ساز در مرکز مانیتورینگ پلیس راهور کرمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان از برخورد با تخلفات حادثه ساز در مرکز فرماندهی و کنترل (مانتیورینگ) این پلیس برای مدیریت ترافیک و کنترل تخلفات رانندگی در شهر کرمان خبرداد.

سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل (مانتیورینگ) پلیس راهور کرمان افزود: این مرکز به صورت شبانه روزی فعال بوده و تخلفات رانندگی سطح شهر کرمان به ویژه تخلفات حادثه ساز و بالاخص تخلف سرعت غیر مجاز را کنترل و نسبت به اعمال قانون متخلفان به صورت سیستمی اقدام می‌کند.

او بر افزایش انضباط ترافیکی به ویژه کاهش سرعت وسایل نقلیه برای پیشگیری از تصادفات رانندگی به عنوان مهمترین هدف راه اندازی این مرکز تاکید کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان در پایان گفت: در این مرکز از طریق دوربین‌های نصب شده در سطح معابر شهر کرمان، تخلفات رانندگی کنترل و سرعت لحظه‌ای و متوسط وسایل نقلیه عبوری رصد می‌شود.

کشف انبار احتکار مواد خوراکی در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان از کشف یک انبار احتکار مواد خوراکی به ارزش ۲ میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ محمد مهدی کریمی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از احتکار مواد خوراکی در یک انبار در سطح شهر مطلع و بررسی موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضایی و همکاری اداره صمت در بازرسی از این انبار، ۳ هزار و ۴۸ بطری روغن خوراکی، یک هزار قوطی رب گوجه، یک هزار و ۶۸ قوطی انواع تن ماهی، ۶۲۰ کیلوگرم پنیر آذربایجان و همچنین مقادیر زیادی چای و سایر مواد غذایی کشف شد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: در این زمینه یک نفر متهم نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و خدمتگزاران خود را در این راه یاری کنند.

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در جیرفت

جانشین فرماندهی انتظامی جیرفت از پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر صنوف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب گفت: در راستای نظارت بر صنوف، ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی پلیس جیرفت با راه اندازی تیم تلفیقی با اتاق اصناف از ۴۳ واحد صنفی در این شهرستان بازدید کردند.

اوافزود: در همین راستا تعداد ۱۸ واحد صنفی به دلیل داشتن تخلفات صنفی پلمب و برای ۲۵ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه صادر شد.

این مقام پلیس با اشاره به اینکه کلیه اصناف ملزم به رعایت دستور العمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند گفت: پلیس همواره تلاش می‌کند تا با برقراری امنیت مطلوب در جامعه، زمینه کسب و کار سالم را برای اصناف فراهم کند.

کشف خودرو سرقتی کمتر از یک ساعت در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف یک دستگاه خودرو پژو پارس سرقتی کمتر از یک ساعت توسط ماموران کلانتری ۱۴ "نجف شهر" خبر داد.

سرهنگ محمد رضا ایران نژاد افزود: در ساعت ۱۵:۰۰ روز گذشته با اعلام یک فقره سرقت خودرو به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در نجف شهر، موضوع بصورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با حضور ماموران در صحنه مشخص شد سارق، یک دستگاه پژو پارس را که در حاشیه خیابان پارک بوده سرقت و از محل متواری شده است.

سرهنگ ایران نژاد گفت: با توجه به نصب جی پی اس بر روی خودرو ماموران کمتر از یک ساعت محل اختفای سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی طی یک عملیات پلیسی متهم را دستگیرکردند.

این مقام پلیس با اشاره به کشف خودرو سرقتی از مخفیگاه متهم و تحویل آن به مالباخته، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در پایان از شهروندان خواست در راستای پیشگیری از سرقت، وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مناسب مانند جی پی اس مجهز کنند و در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس منعکس کنند.

کشف ۱۵ تن سنگ معدنی قاچاق در فاریاب

فرمانده انتظامی شهرستان فاریاب از کشف ۱۵ تن سنگ معدنی قاچاق و توقیف یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یوسف سلیمانی گفت: ماموران پلیس این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور فاریاب- کهنوج به یک دستگاه کامیون آمیکو مشکوک و آن برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی مدارک و بار این کامیون مشخص شد محموله سنگ معدنی آن از نوع کرومیت و فاقد مجوز‌های لازم بوده و به صورت قاچاق در حال حمل است.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: با توقیف این کامیون، حدود ۱۵ تن سنگ معدنی قاچاق به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف و راننده آن دستگیر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار