بسته اخبار انتظامی کرمان؛

انهدام باند قاچاق احشام در کرمان/توقیف زانتیای حامل مواد افیونی

با بسته اخبار انتظامی امروز ۳ آبان ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم:

انهدام باند قاچاق احشام در کرمان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از انهدام باند قاچاق احشام و کشف ۱۵۰ راس گوسفند زنده در کرمان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی یک باند سازمان یافته قاچاق دام شدند.

او افزود: ماموران پلیس، طی عملیاتی یک دستگاه کامیون حامل گوسفند زنده را در حال تخلیه دام در حاشیه شهر کرمان توقیف و در بازرسی از این خودرو ۱۵۰ رأس گوسفند قاچاق کشف کردند.

این مقام پلیس با اشاره به دستگیری ۴ متهم در این رابطه، تصریح کرد: این افراد اقدام به بارگیری دام زنده از غرب کشور با مجوز دامپزشکی به مقصد استان کرمان برای کشتار می‌کردند، ولی این دام‌ها را در یک دامداری دپو کرده و سپس با استفاده از خودرو‌های سواری تیزرو، نسبت به انتقال آن‌ها به استان هرمزگان برای خروج غیر قانونی و قاچاق به کشور‌های حاشیه خلیج فارس اقدام می‌کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان بیان داشت: ارزش این تعداد دام از سوی کارشناسان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل شدند.

کشف ۱۷ تن کود شیمیایی تقلبی و قاچاق در نرماشیر

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر از کشف ۱۷ تن کود شیمیایی تقلبی و قاچاق در عملیات پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ رضا زیدآبادی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی حجم قابل توجهی کود شیمیایی قاچاق را در انبار یک مغازه نگهداری و آن‌ها را با قیمت بالایی به کشاورزان سطح شهرستان می‌فروشد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران به محل اعلامی اعزام و در بازرسی از این انبار بزرگ، ۳۴۰ گونی کود قاچاق ۵۰ کیلویی که در پشت کیسه‌های خوراک دام و طیور جاسازی شده بودند را کشف و در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زید آبادی با بیان اینکه ۱۷ تن کود قاچاق تقلبی از این انبار کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان اداره گمرک، ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر با اشاره به اینکه قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می‌زند، از شهروندان خواست: به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور، هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص از طریق سامانه ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

توقیف زانتیای حامل مواد افیونی در رابر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه زانتیا در شهرستان رابر خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رابر با همکاری پاسگاه انتظامی هنزا هنگام کنترل محور جیرفت ـ رابر به یک دستگاه خودروی زانتیا مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.

او افزود: راننده این خودرو بدون توجه به اخطار پلیس با افزایش سرعت، اقدام به فرار کرد که در ادامه با سرعت عمل ماموران طی یک عملیات تعقیب و مراقبت متوقف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۷۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و ۹۷ کیلو و ۸۶۰ گرم حشیش کشف و راننده آن را دستگیر کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار