خبر‌ها از احتمال تحریم وزیر خارجه سابق لبنان از سوی ترامپ

وال استریت ژورنال اعلام کرد دولت ترامپ قصد دارد تا تحریم‌هایی را علیه وزیر خارجه سابق لبنان اعمال کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز جمعه در خبری از تصمیم دولت ترامپ برای تحریم جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان خبر داد.

وال استریت ژورنال نوشت: بنابر اعلام افراد آگاه از این مسأله، دولت ترامپ قصد دارد تا تحریم‌هایی را بر این سیاستمدار مسیحی قدرتمند لبنانی به منظور تلاش برای تضعیف قدرت حزب الله اعمال کند.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی و یک فرد مطلع دیگر از این تصمیم نوشته است: آمریکا در حال آماده کردن خود برای تحریم جبران باسیل برای کمک رسانی وی به جنبش حزب الله است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این اقدام احتمالا سبب متوقف کردن تلاش‌ها برای تشکیل کابینه‌ای جدید در لبنان بحران زده به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، پایگاه خبری العربیه انگلیسی اعلام کرد منابع آگاه پنجشنبه شب به این پایگاه گفته اند آمریکا تصمیم دارد تا تحریم‌هایی را بر جبران باسیل، رهبر بزرگترین حزب مسیحی لبنان و هم پیمان حزب الله اعمال کند.

گفتنی است باسیل وزیر خارجه سابق لبنان و داماد «میشل عون» رئیس جمهور این کشور است.

پیشتر و اوایل سال جاری میلادی، آمریکا تحریم‌های خود علیه مقامات لبنان را به منظور در بر گرفتن اعضای خارج از حزب الله گسترش داد. بر این اساس، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق و دستیار سیاسی ارشد نبیه بری، رئیس پارلمان در کنار «یوسف فنیانوس» وزیر سابق حمل و نقل و کار این کشور تحریم شدند.

لبنان از ماه اوت و پس از انکه «حسن دیاب» در پی انفجار مرگبار ۴ اوت در بیروت از سمت خود استعفا داد، بدون دولت به سر می‌برد. قانونگذاران لبنانی پس از آن مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان را برای تشکیل دولت جدید انتخاب کردند؛ اما او نیز به خاطر ناتوانی در تشکیل دولتی که خواهان آن بود، کناره گیری کرد.

پس از ان سعد حریری در تاریخ ۲۲ اکتبر به منظور تلاش برای تشکیل دولت نامزد نخست وزیری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار