ممنوع شدن ورود ارباب رجوع به ادارات لرستان

استاندار لرستان گفت: محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا از هفته آینده در استان اعمال می‌شود که در این راستا ورود ارباب رجوع به ادارات استان ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سیدموسی خادمی استاندار لرستان در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: ادارات از شنبه ۱۷ آبان ارباب‌رجوع نمی‌پذیرند و ملاقات عمومی مجاز نیست.

او اظهار داشت: فعالیت ادارات با ظرفیت ۵۰ درصد و یا یک سوم تا پایان هفته آینده ادامه دارد، مردم در صورت ضرورت، کار خود را به صورت تلفنی انجام دهند و در غیر این صورت آن را به زمان دیگری بعد از این ایام موکول کنند.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط خطرناک بیماری کووید ۱۹ در استان ادامه داد: تعداد افراد مبتلا و بستری شده در بیمارستان‌ها به شدت رو به افزایش وآمار مرگ و میر نیز در آبان ماه زیاد شده است به نحوی که در نیمه آبان ماه بیش از ۱۲۰ نفر از شهروندان استان در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

خادمی با تاکید بر ضرورت اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کنترل کرونا اظهار داشت: مردم نباید نسبت به این محدودیت‌ها بدبین باشند بنابراین باید به عنوان رکن اصلی در مقابله با کرونا با مسوولان همکاری کنند.

او به ضرورت استفاده از قوه قهریه در برخی از موارد اشاره کرد و افزود: ما به عنوان مجموعه دولت و نظام باید تصمیماتی اتخاذ و در مواردی نیز از قوه قهریه استفاده کنیم.

استاندار لرستان با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ختم و عروسی و پرهیز از حضور در تجمعات تصریح کرد: مردم باید این موارد را به نیروی انتظامی، دادستانی و یا استانداری لرستان اطلاع دهند.

خادمی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در پنج شهرستان لرستان شامل دورود، الیگودرز، کوهدشت، دلفان و پلدختر تمام گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل است و تنها مشاغل تامین کننده نیاز‌های ضروری مردم مجاز به فعالیت هستند.

او در خصوص خرم‌آباد و بروجرد نیز گفت: مشاغل گروه سه و چهار در این دو شهر تعطیل است، در مرکز استان محدودیت‌هایی برای خدمات شهری و اتوبوسرانی انجام خواهد شد و علاوه بر آن مجتمع‌های تجاری و مراکز پر ازدحام باید از ساعت ۱۷ تعطیل شوند.

استاندار لرستان تصریح کرد: اگر در حوزه یک اداره کل تخلف یا کم کاری مشهود شود مدیرکل دستگاه مربوطه به دادگستری و هیات تخلفات معرفی خواهد شد مگر آنکه ثابت شود اقدامات قانونی را انجام داده است.

لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است، پنج شهرستان دلفان، الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت‌های آن‌ها از جمله تعطیلی بازار همچنان برقرار است.

تا ۱۳آبان ماه ۴۳ هزار و ۶۲۳ مورد مثبت کرونا در لرستان شناسایی شده و از این تعداد ۸۷۰ نفر جان باخته اند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار