اقدامات جهاد کشاورزی تربت‌جام برای حمایت از دامداران

کارشناس دامپروری مرکز جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: طرح پرورش و اصلاح نژاد دام سبک با رویکرد بهره وری هر مولد و اقتصادی نمودن این حرفه برای حمایت از دامداران اجرایی می‌شود.

رحمت ابابکری کارشناس دامپروری مرکز جهاد کشاورزی پایین جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اجرای طرح پرورش و بهره وری دام سبک روستایی در شهرستان تربت جام گفت:به منظور حمایت از دامداران شهرستان  تربت جام  اقدامات موثری انجام شده است.
 
او افزود:  به منظور مقابله و کاهش آسیب‌های وارده به بخش تولیدات و ذخایر ژنی گوسفندو بز، طرح پرورش و اصلاح نژاد دام سبک با رویکرد بهره وری هر مولد و اقتصادی نمودن این حرفه، در چهار چوب تغذیه تکمیلی آمیخته گری تجاری، بهداشت جایگاه بهره وری تولید مثل و تجهیزات و مکانیزاسیون آموزش بهره برداران در دستور کار شهرستان قرار گرفته است.

او افزود:برای رسیدن به افزایش راندمان تولید و ارتقای بهره وری در گله‌های دام سبک و با اهداف ارتقای وضعیت موجود و اصلاح روش‌های پرورش، کاهش ضریب تبدیل، کاهش سقط تلفات بره بعد از تولد و افزایش تولید، برنامه ریزی در خصوص بهینه سازی وضعیت اقتصادی گوسفندداری، امور آموزش و ترویج فنون و تکنیک‌های اصلاح نژادی و تغذیه‌ای و پرورشی در شهرستان محقق خواهد شد.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.