مشاور ترامپ: انتقال قدرت مسالمت‌آمیز انجام می‌شود

مشاور اقتصادی ترامپ اعلام کرد در صورت شکست نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات، انتقال قدرت مسالمت‌آمیز انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لری کودلو» مشاور ارشد اقتصادی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا، در مصاحبه‌ای اعلام کرد این نامزد انتخاباتی در صورت شکست، قدرت را مسالمت‌آمیز انتقال خواهد داد.

کودلو در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر امتناع دونالد ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: «انتقال قدرت در آمریکا مسالمت‌آمیز انجام خواهد شد.»

او در بخشی از سخنان خود در این مصاحبه ادعا کرد: «ما بهترین کشور را داریم و از بالاترین دموکراسی در دنیا برخورداریم. ما از قانون پیروی می‌کنیم و رئیس جمهور نیز همینگونه رفتار خواهد کرد.»

مشاور ترامپ در ادامه افزود: «البته مسائلی در این میان نیز وجود دارد که از حوزه تخصص من خارج است. این مباحث را به کارزار انتخاباتی واگذار می‌کنم.»

مشاور ارشد ترامپ همچنین با بیان آنکه پیش از مصاحبه با رئیس جمهور کنونی آمریکا صحبت داشته گفت: «ترامپ قصد دارد به مبارزه برای توقف شمارش آرای پستی در بسیاری از ایالت‌ها ادامه دهد.»

این مقام آمریکایی همچنین گفت: «تمام چیزی که گفتم این بود که ترامپ تنها می‌خواهد مطمئن شود آرای قانونی شمارش می‌شوند و غیرقانونی‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که امروز (جمعه) ترامپ بار دیگر مدعی وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری کشورش شد.

نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: اگر آرای قانونی شمارش شوند به آسانی پیروز می‌شوم. در رقابت‌های سنا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. اگر احتساب آرای غیرقانونی پایان یابد، انتخابات برای ما خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار