۵۲ هکتار از پوشش مراتع درگز در آتش سوخت

فرماندار درگز گفت: آتش سوزی در دو منطقه بخش چاپشلو موجب از بین رفتن ۵۲ هکتار از پوشش مراتع درگز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی فراهی فرماندار درگز با بیان اینکه ۵۲ هکتار از پوشش مراتع درگز در آتش سوخت، گفت: آتش سوزی نخست روز پنجشنبه هفته گذشته حدفاصل روستای گرنی و ریشخوار در دهستان میانکوه بخش چاپشلو رخ داد که در اثر آن ۲ هکتار از مراتع در آتش سوخت.

او افزود: روز جمعه نیز حدود ۵۰ هکتار از مراتع در ارتفاعات "سرکمر" روستای بشارت در دهستان قره باشلو بخش چاپشلو طعمه حریق شد که با مشارکت نیرو‌های امدادی، منابع طبیعی و بسیج آتش مهار شد.
 

بیشتر بخوانید


فرماندار درگز با اشاره به وزش باد در منطقه ادامه داد: محل وقوع آتش سوزی سخت گذر بود و برای رسیدن به این ارتفاعات ۹۰ دقیقه پیاده روی نیاز داشت که این امر اطفای حریق را مشکل کرده بود با این حال به موقع از سرایت آتش به مناطق همجوار که پوشش درختچه‌ای داشت جلوگیری شد.

فراهی بیان کرد: با توجه به خشکی گیاهان، گرمای هوا و وجود عوامل انسانی در هفته گذشته نیز شاهد چند مورد آتش سوزی در مراتع بوده ایم.

او با اشاره به علت این دو آتش سوزی تصریح کرد: خشک بودن مراتع به همراه بی احتیاطی گردشگران و شکارچیان غیرمجاز در بخش چاپشلو عامل اصلی وقوع این آتش سوزی‌ها بود، در برخی موارد شکارچیان غیرمجاز برای منحرف کردن ماموران محیط بانی اقدام به ایجاد حریق عمدی می‌کنند که گاهی نتیجه آن وقوع آتش سوزی‌های بزرگ در منطقه است.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.