پوشش ۷۵ درصدی گاز طبیعی در کرمان

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: ۷۵ درصد خانوارهای استان کرمان تحت پوشش گاز طبیعی قراردارند و در حال حاضر گاز رسانی در ۱۲ شهر استان در دست اجرا است.

فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه ۷۵درصد خانوار‌ها در استان کرمان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت:در سال ۹۹، ۶۲ روستا در استان کرمان گازدار شده اند.

او افزود:مجموعا هزار و ۳۴۳ روستا با صدو ۷۴ هزار خانوار کرمانی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

فلاح  بیان کرد: از ۷۱ شهر استان ۵۸ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری استان ۹۴ درصد است.

او اظهار کرد: در حال حاضر گاز رسانی در ۱۲ شهر استان در دست اجرا است و تنها شهر باقیمانده استان، منطقه (جبالبارز) در مرحله طراحی قرار دارد.

فلاح با اعلام این که گازرسانی در تعداد ۳۸۵ روستا در دست اجرا و در ۱۵۷ روستا در دست انتخاب پیمانکار قرار است، گفت: با توجه به اینکه ۳۳۰۰ روستای استان واجد شرایط گازرسانی هستند، قریب به ۱۴۰۰ روستای استان باقیمانده و در دست طراحی و امکان سنجی می باشد.

او افزود: مجموعه شرکت گاز استان زمینه و بستر فعالیت گازرسانی در سطح استان را فراهم کرده است و اکنون مشکلی در توسعه گازرسانی وجود ندارد و تلاش برای ارائه خدمات برای سایر روستا‌هایی که فاقد گاز هستند نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان ،گازرسانی در جنوب استان را قابل تحسین اعلام کرد و گفت:گازرسانی در استان کرمان به سبب امکان احداث زیرساخت‌های اولیه گازرسانی در مناطق شمال من‌جمله شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان آغاز شده است.

او اظهار کرد: انجام گازرسانی به حوزه جنوبی استان مهم است و موجب رونق مضاعف صنعت کشاورزی می شود.

فلاح گفت:از ۱۴۱ هزار ظرفیت اشتراک پذیری در جنوب استان، تنها ۳۹ هزار مشترک جذب شده است که می طلبد مردم منطقه برای این امر اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار