۷۵ درصد روستا‌های استان کرمان به شبکه گاز وصل می‌شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت:با اتمام طرح‌های در دست اجرای شرکت گاز ۷۵ درصد روستا‌های کرمان به شبکه گاز وصل می‌شوند که در تقویت زیر ساخت‌های تولید موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،منوچهر فلاح ،مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: از سه هزار و ۳۳۴ روستای دارای شرایط گازرسانی در کرمان تعداد هزار و ۳۳۷ روستا گاز رسانی شده است و عملیات گازرسانی به ۳۵۰ روستای دیگر را در دست اجرا می باشد.

او افزود: با اتمام این تعداد طرح در دست اجرا در مجموع ۷۵ درصد روستا‌های این استان به شبکه گاز وصل می‌شوند که در تقویت زیرساخت‌های تولید موثر خواهد بود.

فلاح تصریح کرد: تعداد روستا‌های گازدار شده از ۴۴۹ مورد در سال ۹۲ با رشد ۱۹۸ درصدی به یک هزار و ۳۳۷ روستا رسیده است و طی مدت یاد شده شبکه گذاری روستایی نیز یا ۱۳۸ درصد رشد، از چهار هزار و ۳۰۹ کیلومتر به ۱۰ هزار ۲۶۱ کیلومتر افزایش یافت که رشد خوبی را در این حوزه داشته ایم.

او با بیان اینکه کل انشعابات روستایی در ابتدای فعالیت دولت یازدهم در این استان ۵۴ هزار و ۳۵۶ مورد بوده است که با رشد ۱۵۲ درصدی به ۱۲۹ هزار و ۷۳۷ رسیده است، اظهار کرد: درصد خانوار‌های تحت پوشش روستایی با رشد ۸۸ درصدی، از ۲۵ درصد ابتدای دولت یازدهم به ۴۷ درصد افزایش پیدا کرد.

فلاح گفت: در راستای سیاست‌های دولت و رویکردی که نسبت به مناطق محروم دارد امسال عملیات گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان کرمان یعنی شهر‌ها و روستا‌های جنوب و شرق استان شتاب بیشتری گرفته است و در هفته دولت  تعداد ۱۱۳ روستای استان با هزینه ۴۴۷ میلیارد ریال در شهرستان‌های سیرجان، انار، بافت، کرمان، نرماشیر، جیرفت، رودبار جنوب و بم از نعمت گاز برخوردار شدند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار