آغاز عملیات کاداستر در سطح ۶۷ هزار هکتار از اراضی ملی بروجن

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات کاداستر در سطح ۶۷ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان بروجن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست هماهنگی اجرای عملیات کاداستر در اراضی ملی شهرستان بروجن با حضور معاونت حفاظت و امور اراضی، بخش ممیزی، شرکت مشاور و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان برگزار گردید.

رحمان توکلی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در این نشست، از آغاز عملیات کاداستر در سطح ۶۷ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان بروجن خبر داد.


بیشتر بخوانید


او گفت: از ابتدای امسال با پیگیری انجام عملیات حدنگاری در قالب طرح کاداستر، سه هزار و ۳۳۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان بروجن منجر به اخذ سند تک برگ شد.

توکلی با بیان اینکه یکی از محور‌های طرح جهشی ۹ در ۹۹ کاداستر اراضی ملی با اولویت عرصه‌های جنگلی است خاطرنشان کرد: امسال حدنگاری اراضی در سطحی معادل ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار دارد.

او ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص با هم مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌گردد.

توکلی با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود گفت: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم نموده و یکی از راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از زمین خواری بشمار می‌رود.

او، ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان، کاهش اشتباهات و حذف فرایند‌های زائد اداری را از دیگر مزایای اجرای پروژه حدنگاری عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار