باسیل: آمریکایی‌ها برای فتنه انگیزی در لبنان تلاش می‌کنند

وزیر خارجه اسبق و رئیس جریان ملی آزاد لبنان در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه خود گفت: آمریکایی‌ها برای فتنه انگیزی در لبنان تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جبران باسیل، وزیر خارجه اسبق و رئیس جریان ملی آزاد لبنان در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه خود، در نشست خبری گفت: میشل عون، رئیس جمهور لبنان اخیرا به من اطلاع داد که یک مقام آمریکایی در تماس با او، خواستار پایان دادن به روابط با حزب الله شده است. مخالفت خودم با خواست آمریکایی‌ها را به آن‌ها اعلام کردم، زیرا خواسته‌های آمریکایی‌ها برخلاف اصول جریان ملی آزاد است که گرفتن دستور از خارج را رد می‌کند. به آمریکایی‌ها گفتم من مزدور شما نیستم و می‌خواهم دوست شما باشم.

باسیل افزود: آمریکایی‌ها به من فرصت دادند تا خودم را از خطر اعمال تحریم‌ها نجات بدهم. آمریکایی‌ها در تعامل با من از سیاست چماق و هویج استفاده کردند و پیشنهاد‌های مالی هنگفتی به من کردند. آمریکایی‌ها فقط درباره حزب الله با من سخن می‌گفتند. در حالی که درباره اعمال تحریم ها، به این موضوع اشاره نکردند.

او خاطرنشان کرد: من این تحولات را به اطلاع سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله رساندم و او تاکید کرد هر موضعی را که اتخاذ کنم، درک می‌کند. تعامل با آمریکایی‌ها اهمیت استقلال سیاسی در تصمیم گیری‌ها را ثابت می‌کند. عده‌ای ضعیف النفس، به اصول خیانت می‌کنند. با وجود آنچه که در تعامل با دولت آمریکا رخ داد و جنایتی که در حق من مرتکب شدند، نباید این مسائل بر روابط با ملت آمریکا تاثیر بگذارد.

باسیل افزود: تفاهم حزب الله و جریان ملی آزاد، یکی از مهمترین عوامل پیروزی در جنگ ژوئیه بود. حاضر نشدم سخنان وزیر امور خارجه آمریکا درباره تروریستی بودن حزب الله را بپذیرم و حاضر نشدم این حزب را رها کنم، زیرا چنین کاری باعث فتنه خواهد شد.

باسیل همچنین تاکید کرد: آمریکایی‌ها برای فتنه انگیزی در لبنان تلاش می‌کنند و زمانی که در سال ۲۰۱۷ در دولت حضور داشتم، آن‌ها تلاش شان را گسترش دادند. هشدار‌هایی درباره لغو مصونیت دیپلماتیک از خودم و اعمال تحریم دریافت کردم.

او خاطرنشان کرد: اعلام کردم که سیاست‌های فعلی، ممکن است باعث فروپاشی کشور شود. آمریکایی‌ها حتی یک بار در گفت‌وگو با من به مسئله فساد نپرداختند. بار‌ها با مسئولان آمریکایی و بین المللی برای مبارزه با فساد و بازگرداندن اموال خارج شده از لبنان تماس گرفتم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار