شرایط ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در مازندران

سرپرست پلیس راهور مازندران از امکان تقسیط جرایم موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ رحیم باقری سرپرست پلیس راهور مازندران گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و دستور فرمانده ناجا و فرمانده انتظامی استان، ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی که تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ در توقفگاه‌ها به دلیل تخلفات رانندگی در سال‌های گذشته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر استان توقیف شده اند. مالکان یا متصرفان می‌توانند از روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹ با در دست داشتن اسناد مالکیت موتورسیکلت و رسید توقفگاه‌ها و کارت ملی با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ شهر محل سکونت خود نسبت به ثبت درخواست ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند.

او افزود: موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، فاقد بیمه نامه شخص ثالث و افراد فاقد گواهینامه رانندگی با اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم تردد در معابر عمومی و برای متصرفان باید در دفتر خانه اسناد رسمی تعهد محضری مبنی بر کشف فساد ارائه کنند.

سرهنگ باقری گفت: متصرفان بایستی یکی از اسناد موتورسیکلت و کارت ملی و شماره تماس همراه به نام خود و نشانی محل سکونت و کار خود به همراه قبض یا رسید پارکینگ را ارائه کنند.

سرپرست پلیس راهور مازندران افزود: موتورسیکلت‌های فاقد پلاک یا پلاک غیر مجاز که در سامانه شماره گذاری و سامانه پارکینگ‌ها ثبت نشده اند به پلیس آگاهی مراجعه و مشکلات خود را پیگیری نموده و بعد از آن برای ترخیص مراجعه کنند.

اوپرداخت هزینه‌های قانونی شامل جریمه‌های رانندگی، هزینه انتقال و هزینه نگهداری در پارکینگ برابر ضوابط و مصوبه سال ۱۳۹۴ است و این طرح برای موتورسیکلت‌های با حجم بالای ۲۵۰ سی سی شامل نمی‌شود.

سرپرست پلیس راهور مازندران مدت اجرای این طرح را ۲ ماه از تاریخ اعلام شده ۱۸ آبان ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: این مدت تمدید نخواهد شد لذا با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا از شهروندان متقاضی در خواست می‌شود، زمان را مدیریت کنند تا متصدیان دفاتر پلیس + ۱۰ بتوانند با سعه صدر اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.