راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور تاییدیه تحصیلی

رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به همت آموزش و پرورش، سامانه‌ای برای ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی افراد راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین شفیعی، رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تا قبل از آبان ماه امسال، کلیه افرادی که در دانشگاه‌ها و مراکز استخدامی، متقاضی صدور تاییدیه تحصیلی بودند می‌بایست به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کردند؛ اما از دوم آبان ماه امسال سامانه‌ای به همت آموزش و پرورش به بهره برداری رسید که در آن افراد می‌توانند درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت کنند.

او افزود: آدرس این سامانه emt.medu.ir است که به منظور مراجعه غیرحضوری درخواست کننده طراحی شده و فرد می‌تواند با مراجعه به آن، زمان ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی، پیگیر صدور آن باشد و جواب تاییدیه تحصیلی برای دانشگاه یا مراکز استعلام گیرنده ارسال می‌شود.

شفیعی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه، دیگر احتیاج به مراجعه و ارائه مدارک به دفتر پیشخوان دولت نیست و تمام مراحل ثبت درخواست تا صدور و ارسال تاییدیه تحصیلی به مرکز استعلام گیرنده به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

او گفت: با توجه به مدیریت این سامانه از سوی آموزش و پرورش، متقاضیان می‌توانند با پرداخت یک هشتم هزینه قبلی درخواست خود را ثبت کنند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در گذشته مشکلات بسیاری برای درخواست کننده‌ تاییدیه تحصیلی به وجود می‌آمد و گاه نیز شاهد تخلفاتی بودیم؛ اما با راه‌اندازی این سامانه، ارتباط مستقیم بین متقاضی و آموزش و پرورش است و دیگر واسطه وجود ندارد.

 او با بیان اینکه در حال‌حاضر صدور تاییدیه تحصیلی تنها برای فارغ التحصیلان پایه دوازدهم فراهم است، گفت: به زودی پایه‌های ششم و نهم نیز می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار