نایب رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد:

نوسانات قیمت طلا و سکه به ضرر بازار است

رضا وفادار نایب گفت: هر چه نوسانات قیمت سکه و طلا بیشتر باشد ضرر و زیان فروشندگان این صنف بیشتر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا وفادار نایب رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: نوسانات قیمت سکه و طلا به هیچ وجه به نفع فروشندگان این صنف نیست و هر چه این نوسان بیشتر باشد ضرر و زیان آن‌ها بیشتر می‌شود.

او افزود: هرچند کاهش قیمت دلار باعث روند نزولی نرخ طلا و سکه در چند روز گذشته شد، اما این وضعیت برنده‌ای ندارد و فقط ثبات قیمت طلا و سکه می‌تواند این بازار را رونق دهد.

نایب رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد ادامه داد: همین که قیمت طلا و سکه کاهش پیدا می کند، تمایل مردم به فروش سکه و زیورآلات طلا افزایش می‌یابد، در مقابل طلافروشان با در نظر گرفتن روند کاهشی قیمت طلا و سکه، از خرید آن خودداری می‌کنند و این شرایط رکود در بازار را تشدید می‌کند.
 

بیشتر بخوانید


وفادار بیان کرد: در ماه‌های گذشته در نتیجه نوسان قیمت طلا و سکه و تشدید رکود در بازار، طلافروشان قدیمی مشهد که نتوانستند با شرایط کنونی به کسب و کار خود ادامه دهند، پروانه کسب خود را باطل کردند، اما تعدادی نیز با این نظر که در این نوسان سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا سودآور است، پروانه کسب جدید گرفتند.

او بهبود وضعیت معاملات در این بازار را بسته به اوضاع سیاسی دانست و تصریح کرد: اگر شرایط سیاسی به نحوی پیش برود که اثر منفی روی اقتصاد نگذارد و اقتصاد کشور روال طبیعی خود را بگذراند، قیمت طلا و سکه منطقی خواهد شد.

به گزارش این اتحادیه، روز گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان، سکه کامل طرح امامی ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه کامل بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی هفت میلیون تومان و ربع سکه بهار آزادی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

هم اکنون هزار و ۱۷۴ واحد صنفی در مشهد زیرپوشش اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر هستند.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.