دستگیری سارقان به عنف و کشف طلا‌های مسروقه/پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در ممسنی

مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق ۱۵ میلیاردی 

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف کالای قاچاق ۱۵ میلیارد ریالی طی عملیات مشترک پلیس این شهرستان با "شاهین‌شهر" اصفهان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در یکی از محلات شاهین‌شهر "اصفهان"، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی شاهین‌شهر اصفهان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی آن را مورد بازرسی قرار دادند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از آن مکان، ۳۶ هزار قطعه نازل مشعل گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ زینلی با تاکید بر مقابله بی امان پلیس با قاچاقچیان و سودجویان، عنوان داشت: برخورد قاطعانه با پدیده شوم قاچاق، از مطالبات مردم و مسئولان بوده و نیروی انتظامی در این راستا با تمام توان تلاش خواهد کرد.

۲ کشته و ۳ مجروح حاصل برخورد پژو با پراید

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ با یک دستگاه پراید در محور "داراب-بندرعباس"، ۲ نفر کشته و ۳ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: شب گذشته مأموران پلیس راه از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور "داراب-بندرعباس" مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

سرهنگ دهقانی ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو با یک دستگاه پراید با ۴ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده و یک سرنشین پراید فوت و ۲ سرنشین دیگر و راننده پژو مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پژو به دلیل سبقت غیر مجاز اعلام کرده‌اند.

پیکاب حامل ۲۴ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از دستگیری ۴ قاچاقچی و کشف ۲۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در بازرسی از خودرو پیکاب خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "زرین‌دشت" در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پیکاب مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص ۴ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف پژو حامل کالای قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان "لامرد" اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک سواری پژو ۴۰۵ حامل کالا را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴ عدد گیربکس خودرو سنگین و یک دستگاه تلویزیون ال‌ای دی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ زارع پور با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقان به عنف و کشف طلا‌های مسروقه میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از شناسایی و دستگیری سارقان به عنف و کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طلای مسروقه خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف در منزل خانمی نابینا ۵۹ ساله در یکی از محلات شهرستان لارستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه سرقت، موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت ۲ نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت طلاجات از منزل شاکی نابینا اقرار کردند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۶ حلقه النگو، ۳ عدد انگشتر و یک رشته گوشواره طلا مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقین و افرادی که چشم طمع به اموال دیگران دارند در این شهرستان جایی برای جولان دادن ندارند و با شدت و قدرت با مخلان نظم و امنیت برخورد قانونی می‌شود.

کشف ۱۰۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۱۰۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران یگان امداد شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در یکی از خیابان‌های شیراز در مغازه خود اقدام به دپو سیگار خارجی قاچاق کرده است که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان، ۱۰۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراخل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان "ممسنی" با هدف ارتقاء امنیت در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات، طرح تشدید، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

سرهنگ نیکبخت افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناس شبکه بهداشت به صورت محسوس و نامحسوس از ۴۸ واحد صنفی بازدید و ۱۳ واحد را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمب کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.