انجام ۱۴۰ هزار تست کرونا در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار تست کرونا در این استان انجام شده که از این تعداد حدود ۴۵ هزار مورد معادل ۳۵ درصد آن‌ها مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  با اشاره به انجام بیش از ۱۴۰ هزار تست کرونا در این استان اعلام کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان در سطح نخست یا دوم کشور قرار دارد و روندی بسیار بد و نگران کننده است.

او اظهار داشت: در روز‌های گذشته بیش از نیمی از تست‌ها انجام شده افراد مشکوک به کرونا مثبت بود که دلیل آن برگزاری آیین‌های عزا و شادی و شرکت در دورهمی‌ها و جدی نگرفتن این بیماری است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در برخی شهر‌های استان مراسم‌های چند هزار نفری برگزار می‌شود، ادامه داد: وضعیت شیوع بیماری در برخی شهر‌های لرستان فوق قرمز است.

نیکبخت با بیان اینکه این ویروس مرز‌های سنی را نیز پشت سرگذاشته و با تغییر ژنتیکی خطرناکتر شده است، اضافه کرد: اکنون بسیاری از افراد جوان نیز مبتلا به این بیماری می‌شوند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مسن در معرض خطر جدی قرار دارند.

او با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محافظت شخصی، درخانه ماندن و دوری از تجمعات است، بیان کرد: زنده ماندن بهتر از گرسنگی است و مهمان نوازی‌ها نیز در شرایط کنونی جامعه باید فراموش شود، زیرا برگزاری مهمانی‌ها قتلگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ظرفیت بیمارستان‌های لرستان تکمیل شده و حتی برای بیماری‌های معمولی تخت خالی وجود ندارد و همه ظرفیت‌ها در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

نیکبخت با بیان اینکه یک هزار تخت بیمارستانی لرستان برای درمان بیماران کرونایی قرار گرفته است، افزود: اکنون تمام بیمارستان‌های استان حتی بیمارستان‌های تامین اجتماعی و شفا در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است و بیمارستان‌های ارتش نیز در حال آماده باش قرار گرفته اند.

اواظهار داشت: اکنون میانگین آمار درگذشتگان بیماران کرونایی استان در ۲۴ ساعت به ۱۲ نفر رسیده و تعداد مبتلایان استان روزانه بالای ۶۰۰ نفر است که از این مجموع حدود ۱۸۰ نفر بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه درصورت عدم رعایت هم استانی‌ها آمار مرگ و میر در استان افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: برگزاری هرگونه مراسم و حضور در تجمعات در استان جرم محسوب می‌شود و با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.

۴۶ هزار و ۱۹۰ لرستانی تا ۱۷ آبان به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۹۱۷ نفر جان باخته‌اند و وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس قرمز است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.