درخشش دانش آموزان کرمانی در المپیاد کشوری نانو

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزیده شدن دو دانش آموز کرمانی به عنوان برگزیده نهایی یازدهمین المپیاد کشوری نانو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: علی‌اصغر مظفری علی آبادی و جویا خالقی دانش آموزان دوره متوسطه دوم دبیرستان علامه حلی ناحیه یک کرمان با کسب حد نصاب نمره علمی آزمون پایانی المپیاد نانو، به عنوان برگزیدگان نهایی یازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو انتخاب شدند.

او افزود: آزمون مرحله اول این المپیاد،۴ شهریورماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی در سایت باشگاه نانو با حضور ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب برگزار شد و ۴۰۸ نفر توانستند نمره حد نصاب را برای ورود به مرحله دوم کسب کنند.

 اسکندری نسب تصریح کرد: از استان کرمان ۱۶ نفر با کسب حد نصاب نمره علمی توانستند به مرحله دوم راه یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آزمون مرحله دوم این المپیاد نیز با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله اول در ۱۹ حوزه به صورت همزمان در ۱۷ استان کشور با موفقیت برگزار شد که در پایان دو مرحله آزمون، ۳۰ نفری که بالاترین نمره را کسب کردند به عنوان برگزیدگان کشوری معرفی و به مرحله پایانی راه یافتند.

 او با اشاره به اینکه دو دانش آموزان کرمانی جزو این گروه قرار گرفتند و به مرحله پایانی راه یافتند، بیان کرد: برگزیدگان مرحله سوم المپیاد نانو نیز ضمن کسب مدال و دریافت جوایز نقدی، از مزایای عضویت بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

اسکندری نسب گفت: آزمایشگاه نانوی مرکز پژوهش‌های علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان نهاد ترویجی نانو فناوری در طول ۷ سال فعالیت مستمر، همواره جزو آزمایشگاه‌های فعال و برتر در حوزه نانو در کشور بوده است.

او افزود: همچنین، در سال‌های اخیر نیز با برگزاری کارگاه‌ها و سمینار‌های آموزشی برای دبیران، دانش آموزان و همکاری در انجام طرح‌های پژوهشی دانش آموزی زمینه ساز کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های دانش آموزی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.