پایان مرمت اضطراری مسجد گنبد شهرسنگان در خواف

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: مرمت اضطراری مسجد گنبد سنگان با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت:به منظور مسئولیت اجتماعی شرکت صنعتی- معدنی اپال پارسیان سنگان تفاهم‌نامه‌ای باهدف حفاظت و حراست از آثار تاریخی شهرستان منعقد شد که بر این اساس در مرحله نخست ۵۰۰ میلیون ریال به‌منظور مرمت اضطراری چهار بنای تاریخی شهرستان اختصاص یافت.

او مرمت‌های انجام شده در این بنا را بام سازی شامل جمع آوری اندود فرسوده، شیب بندی و کاهگل‌کشی اعلام کرد و افزود: مسجد گنبد سنگان که شاید به خاطر آجرکاری و تزئینات زیبای گچی که در زیر گنبد آن وجود دارد به اسم گنبد معروف شده است درواقع موزه‌ای کوچک از ظرافت‌کاری‌ها و خلاقیت‏ های دست و اندیشه انسان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف ادامه داد: از زیباترین بنا‌های عصر سلجوقی بوده که هنوز نماز‌های یومیه در آن اقامه می‌شود و بر اساس کتیبه‌ای که باقی‌مانده سال ساخت آن ۵۳۵ (هـ-ق) است.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.