استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با کرونا در همدان:

تجمعات خانوادگی عامل ابتلای ۹۲درصد مبتلایان به کرونا

استاندار همدان گفت: تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی,مجالس عروسی و عزا عامل ابتلای ۹۲درصد مبتلایان به کرونا در این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان:سید سعید شاهرخی,استاندارهمدان در نشست مشترک ستاد ملی واستانی کرونا که با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با قدردانی از بازاریان و اتحادیه‌های صنفی سراسر استان بخاطر همراهی‌های بسیار خوب در اجرای محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا از هفته آینده محدودیت‌های جدیدی اعمال که اعلام خواهد شد.

او درادامه افزود: این محدودیت‌ها با اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی و با محوریت سلامت مردم وحساس سازی آنان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

آقای حیدری مقدم ,رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین گفت: در موج اول این بیماری روزانه ۴ نفر، در موج دوم ۸ نفر ودر موج سوم متاسفانه ۱۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان باخته اند.

او با بیان اینکه میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان همدان به ۷۷ درصد رسیده است افزود: این رقم در پایانه‌های مسافربری برون شهری ۲۵ درصد، در مراکز شماره گذاری پلاک خودرو ۵۰ درصد و در آرامستان‌ها ۶۸ درصد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه افزود: در کل استان همدان ۲۵ مرکز ۱۶ ساعته کار تست گیری و مشاوره بیماری کرونا را انجام می دهند. 

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.