سرقت پسته در راور صفر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از اجرای موفق طرح پیشگیری از وقوع سرقت پسته در شهرستان راور با تمهیدات قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوالفضل فرحبخش دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: اجرای موفق طرح امنیت پسته منتج به صفرشدن سرقت عمده محصول پسته و در نتیجه رضایتمندی باغداران شد.

او افزود: به دنبال تاکیدات رئیس کل دادگستری استان، مبنی بر اجرای طرح پیشگیری از وقوع سرقت محصولات کشاورزی در حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها که هرساله با آغاز برداشت پسته، باغات کشاورزانی که منتظر برداشت نتیجه یک سال زحمت خود بودند به غارت می‌رفت، امسال با عزم جدی‌تر تلاش شد تا حداکثر حراست از باغات با اقداماتی از قبیل گشت‌های منظم شبانه ناجا، بسیج، دادگستری و سایر دستگاه‌ها انجام شود.

او افزود: همفکری، همکاری و هم افزایی مسئولان سبب مرتفع شدن دغدغه مهم کشاورزان راور برای اولین بار در اجرای این طرح در شهرستان شد.

فرحبخش تصریح کرد: در نتیجه این هم افزایی، سرقت از باغات پسته کاهش چشمگیری داشت.

دادستان راور گفت: این طرح با مشارکت فرمانداری، نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی، بسیج، اداره صمت، اتاق اصناف، اتحادیه پسته داران، بخشداری، شهرداری، دهیاری ها، کشاورزان، شورای تامین و شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور و کلیه ادارات از ۱۵ مرداد تا ۱۵ مهر ماه ۹۹ انجام شد.

او افزود: برگزاری جلسات متعدد با ضابطین خاص و عام و رضویون بسیج، مسئولین ادارات و کشاورزان پسته و توصیه‌های دادستانی به باغداران به منظور پیشگیری از وقوع سرقت در باغ‌های خود، انجام اقداماتی همچون بکارگیری نگهبانان مورد تایید نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی، همکاری با جهادکشاورزی، نیروی‌های نظامی و انتظامی و گشت رضویون، فنس کشی باغات پسته، نصب دوربین مداربسته و سایر اقدامات حفاظتی در موفق بودن این طرح موثر بوده است.

فرحبخش با بیان اینکه شهرستان راور به ۹ بلوک (منطقه) تقسیم شد وکارگروه ویژه به منظور بهتر اجرا شدن طرح تشکیل شد، افزود: به دنبال اجرای موفق این طرح، دو مرحله رزمایش ۱۵ مرداد و ۱۵ شهریور با هدف تداوم حس امنیت و پیشگیری از سرقت پسته با حضور نیرو‌های نظامی و انتظامی و کلیه ادارات برگزار شد.

فرحبخش تاکید کرد: با هدف کاهش سرقت‌ها اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر نیز انجام و حدود ۶۰ نفر از معتادین به مرکز ترک اعتیاد در مرکز استان کرمان معرفی و اعزام شدند.

او با بیان اینکه همت و تلاش مسئولان قضایی و انتظامی، امنیت و آرامش بیشتر را برای شهروندان و رعب و وحشت و ناامنی را برای سودجویان و سارقان به ارمغان آورد، افزود: در مدت زمان اجرای طرح، بازدید رئیس حوزه قضایی، دادستان، جانشین دادستان، فرمانده نیروی انتظامی، ضابطین و نمایندگان دادگستری از باغات پسته به صورت شبانه و در ساعات بامداد انجام شد.

فرحبخش آگاهی بخشی به واحد‌های صنفی مراکز خرید و فروش پسته در خصوص منع خرید پسته از افراد ناشناس و همکاری مسئولان و مشارکت و همیاری مردم را از عوامل موثر بر اجرای موفق این طرح عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب راور علاوه بر اقدامات حفاظتی و به‌کارگیری نگهبانان با تلاش باغداران پسته، دیگر علل موفقیت طرح را همکاری و کمک و مساعدت اصحاب رسانه با دادگستری در راستای اجرای این طرح بیان کرد.

فرحبخش تاکید کرد: موفقیت طرح پیشگیری از سرقت پسته در شهرستان راور حاصل ارائه ایده‌های نو و همچنین انتقال تجارب بود که مبتکر این طرح، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار