مهلت اهدای پلاسمای خون، چهار ماه پس از بهبود کرونا

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مبتلایان کرونا ۲۸ روز تا چهار ماه پس از بهبودی می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،غلامرضا حامدی،مدیرکل انتقال خون لرستان اظهار داشت: افراد مبتلا به کرونا ۲۸ روز تا چهار ماه بعد از بهبودی با در دست داشتن مستندات لازم می‌توانند به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

او افزود: پلاسمای خون افراد بهبود یافته کرونا در شرایط خاصی نگهداری و در مواقع مورد نیاز تحویل مراکز درمانی می‌شود.

او با اشاره به شناسایی ۱۱ هزار و ۷۵۰ اهدا کننده مستمر خون در استان بیان کرد: هفت ماهه نخست امسال۲۶ هزار و ۷۷۸ نفر به مراکز اهدا خون لرستان مراجعه کرده‌اند که از ۲۰ هزار و ۱۶۳ نفر خون‌گیری انجام شده است.

حامدی اظهار کرد: از مجموع ۲۰ هزار و ۱۶۳ اهداکننده، ۱۸ هزار و ۵۸۷ نفر مرد و یک هزار و ۵۷۶ نفر زن بوده‌اند و در مجموع ۲۵ هزار و ۱۳۶ واحد خون به مراکز درمانی استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان تاکید کرد: تمام شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود بنابراین شهروندان می‌توانند بدون هرگونه نگرانی برای اهدای خون و کمک به بیماران اقدام کنند.

بهبودیافتگان کرونا سیستم‌های دفاعی طبیعی را در برابر این بیماری در خون خود (آنتی‌بادی‌ها) گسترش می‌دهند و آنتی‌بادی‌ها در بخشی از خون به نام پلاسما یافت می‌شوند. پلاسمای گرفته شده از خون اهدایی بیماران بهبود یافته، که حاوی آنتی‌بادی‌های کووید ۱۹ هست میتواند به درمان مبتلایان کرونا کمک کند.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۲ آبان، ۱۳۲ هزار و ۲۱۷ نمونه مشکوک به آزمایشگاه‌های لرستان ارسال و تاکنون ابتلای قطعی ۴۹ هزار و ۳۲۴ شهروند به ویروس کرونا تایید شده است و از این تعداد ۹۷۵ نفر جان باخته اند.

استان لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است و بجز شهر چگنی که وضعیت زرد دارد مابقی شهر‌های آن در حالت فوق حاد یا بحرانی هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار