کشف ۳۰ کیلوگرم شیشه در لارستان/کشف کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی

مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فردی که به بهانه فروش خودرو‌های صفر کیلومتر اقدام به کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی از ۲۰ شهروند در شهرستان فیروزآباد کرده بود، دستگیر شد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی با درج آگهی در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا مبنی بر فروش خودرو‌های صفر کیلومتر، موضوع به صورت وی‍ژه در دستور کار مأموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده و شبانه روزی، متهم مورد نظر را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، وی را طی یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان فیروزآباد دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجه شدن با شواهد و مستندات پلیس، به جرم ارتکابی خود مبنی بر کلاهبرداری از ۲۰ شهروند به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: افراد سود جو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند و در این زمینه شهروندان باید در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از پلمب ۷ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات خبر داد.

سرهنگ لطف اله محمدی  گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی طی ۴۸ ساعت گذشته در کوه چنار اجرا شد.

او اظهار داشت: در این راستا ۸۵ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در نتیجه آن ۷ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و قوانین و مقررات پلمب شدند.

کشف ۳۰ کیلوگرم شیشه در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف ۳۰ کیلو و ۱۰۰ گرم شیشه در بازرسی از یک خودروی سواری خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس- لارستان به یک دستگاه خودروی سواری "ولیکس" مظنون و به راننده آن دستور ایست دادند که وی بدون توجه، اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۳۰ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهم با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد، گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.

خودرو حامل تریاک در فسا متوقف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۴۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس و علائم هشدار دهنده، اقدام به فرار کرده و پس از طی مسیری با استفاده از تاریکی هوا و پوشش خاص منطقه، خودرو را به ناچار رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: در بازرسی از این خودرو، ۴۶ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ قسام با اشاره به تلاش پلیس جهت دستگیری متهم متواری، خاطر نشان کرد: با تلاش خادمان مردم در نیروی انتظامی، شهرستان فسا محل ناامنی برای قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خواهد بود.

کشف سموم کشاورزی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم سموم کشاورزی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم سموم کشاورزی قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری معتاد و خرده فروش مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۵۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان، ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند با اجرای ۳ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده، ۵۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کنند.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح، ۲ کیلو و ۶۵۴ گرم تریاک، ۵ گرم حشیش، ۶۳ گرم هروئین و ۱۹۲ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش برای شهروندان عنوان کرد و گفت:پلیس با توان عملیاتی بالا اجازه نخواهد داد سوداگران مرگ جوانان این مرز و بوم را آلوده کنند و از مردم درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

اعتراف پدر و پسر سارق به ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری پدر و پسر سارق و اعتراف آن‌ها به ۲۰ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو و کابل در شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی، موفق شدند سرنخی از مشارکت یک پدر و پسر سابقه دار را در وقوع این سرقت‌ها به دست آورند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه مأموران انتظامی پس از تحقیقات فنی و تخصصی هر ۲ متهم را شناسایی و دستگیر کردند، تصریح کرد: پدر و پسر در بازجویی‌های انجام گرفته، به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو و کابل در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ زینلی در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، به مالکان وسایل نقلیه هشدار داد: از پارک خودرو در مکان‌های خلوت و فاقد روشنایی کافی پرهیز و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و ضد سرقت مجهز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار