معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبرداد؛

فروش سه میلیارد ریالی کتاب در طرح پاییزه خراسان رضوی

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین روز از اجرای طرح ملی پاییزه کتاب در این استان، هفت هزار و ۴۰ جلد به میزان حدود سه میلیارد ریال به فروش رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی فروش پاییزه کتاب از ۲۴ آبان ماه در خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: در این طرح ۸۳ کتابفروشی استان شرکت کردند که از این تعداد ۶۱ کتابفروشی مربوط به مشهد است.

او افزود: به منظور حمایت از صنعت نشر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را به صورت یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور در قالب "طرح پاییزه کتاب" به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.
بیشتربخوانید



معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در نخستین روز از اجرای این طرح از ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال یارانه اختصاص یافته به خرید کتاب در خراسان رضوی ۵۶۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۰۰ ریال یارانه مصرف شد.

تحفه‌گر با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط شیوع کرونا از سوی کتابفروشی‌ها و خریداران کتاب بیان کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خرید‌های غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.