آغاز طرح محله محور «شهید قاسم سلیمانی» از امروز

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: با حضور نیرو‌های بسیجی، طرح محله محور «شهید قاسم سلیمانی» از امروز در استان قزوین آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: با حضور نیرو‌های بسیجی امروز رأس ساعت ۱۴ این طرح آغاز می‌شود و افرادی که به نوعی درگیر این مسأله هستند شناسایی و درمان آن‌ها با تشخیص پزشک تیم آغاز خواهد شد.

سرهنگ  طاهرخانی با اشاره به اجرای طرح محله محور «شهید قاسم سلیمانی» بیان کرد: طرح مشترکی در کشور مورد توافق وزارت بهداشت و سازمان بسیج قرار گرفت و تعهدنامه‌ای در همین راستا بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج ایجاد گردید.

او گفت: با توجه به شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ هدف ازاجرای این طرح قطع زنجیره کرونا می‌باشد که از طریق ارائه آموزش، بیماریابی و درمان از راه دور انجام می‌شود و در این طرح سازمان بسیج کمک حال وزارت بهداشت می‌باشد.

سرهنگ طاهرخانی اظهار کرد: استان قزوین نیز پس از ابلاغ کشوری در دو جلسه با انجام هماهنگی‌های لازم، در خصوص اجرای این طرح مهم برنامه ریزی کرده و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر و معرفی این ظرفیت‌ها به استاندار، به عنوان رئیس ستاد پیشگیری از کرونا استان، اقدام به انجام زمینه‌های ابتدایی این طرح نموده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: عنوان این طرح با محوریت محله سلامت و پزشکی محور است که یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ بهورز در قالب تیم‌های هماهنگ ایجاد شده و در واقع از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و بازنشستگان این جامعه استفاده می‌شود.

او افزود: اولویت ما در این طرح، مناطق آلوده است که در اولویت اول مرکز استان و شهرستان تاکستان به عنوان نقطه سیاه استان می‌باشد که با توجه به بلوک بندی‌های انجام شده با حضور هلال احمر قزوین، و شناسایی محلات با آلودگی و خطر شیوع بیشتر، این طرح آغاز می‌شود اما چشم انداز ما تمام محلات است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار