شهردار شیراز عنوان کرد؛

شیراز؛ دومین کلان‌شهر دارای سامانه راهبری خودکار قطار در کشور

حیدر اسکندرپور شیراز را دومین کلان شهر دارای سامانه راهبری خودکار قطار در ایران دانست و گفت: کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و استهلاک قطار از مزیت‌های سامانه راهبری خودکار قطار مترو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظهرامروز دوشنبه حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از پروژه خط دو متروی ایستگاه امام حسین (ع) واقع در عمق ۳۰ متری از سطح زمین بازدید کردند.

شهردار شیراز در این بازدید گفت: دوشنبه هر هفته به منظور نظارت مستقیم و میدانی بر روند اجرای پروژه ایستگاه خط دو متروی ایستگاه میدان امام حسین (ع) از این پروژه بازدید و دفتر کار خود را در کارگاه عمرانی آن برگزار می‌کنم.

حیدر اسکندرپور با اشاره به کار فنی و مهندسی پیچیده این ایستگاه گفت: در ایستگاه متروی میدان امام حسین (ع) سه پروژه شامل ساخت ایستگاه خط دو مترو، احداث تونل ارتباطی بین خط یک و دو به طول ۲۶۰ متر و cross over همزمان در حال اجراست.

او بیان کرد: این پروژه وسیع و تاثیرگذار در عمق ۱۵ متری تا ۳۰ متری زیر خیابان انقلاب اسلامی (مشیر فاطمی) اجرا می‌شود و در خیابان مجموعه‌های تجاری و شهروندان فعالیت می‌کنند.

شهردار شیراز در بازدید از تونل‌ها و پروژه ایستگاه خط دو متروی امام حسین (ع) افزود: برای این که ترافیک خیابان انقلاب اسلامی و میدان امام حسین (ع) مختل نشود و شهروندان به زحمت نیفتند، مجبور شده ایم از خیابان پوستچی از طریق تونل‌های زیرزمینی به پروژه خط دو قطار شهری دسترسی پیدا کنیم و این امر هزینه‌ای مضاعف برای شهرداری ایجاد کرده است.

اسکندرپور همچنین با اشاره به آغاز به کار اولین مترو با سیستم راهبری خودکار در شیراز، گفت: با استفاده از تعطیلی مترو، این سیستم را تست کردیم و در گام نخست سرعت، ترمز و محل توقف قطار به صورت اتوماتیک کنترل می‌شود. البته راهبر در کابین قطار حضور دارد، اما این اقدامات به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

او شیراز را دومین کلان شهر دارای سامانه راهبری خودکار قطار در ایران عنوان کرد و افزود: افزایش راحتی و کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و استهلاک قطار از مزیت‌های سامانه راهبری خودکار قطار مترو است.

براساس این گزارش، جهت جابجایی راحت‌تر قطار‌ها در هر خط نیاز است که به شیوه‌ای مناسب ارتباط بین دو مسیر رفت و برگشت قطار در زیر زمین و با فواصل مشخص ایجاد شود. ارتباط بین دو خط ریل اصلی مسیر، بوسیله یک تقاطع دو طرفه یا به اصطلاح کِراس اُور ایجاد می‌شود. در خط یک و دو قطار شهری این ارتباط و دسترسی در محدوده میدان امام حسین با سازه‌ای با عرض ۶ متر و طول تقریبی ۲۳۶ متر و شعاع گردش حدود ۱۰۵ متر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار