افتتاح ۵۲۹پروژه طی هفته بسیج در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: طی هفته بسیج ۵۲۹پروژه درسراسر استان با اعتبار ۱۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه گفت: طی هفته بسیج ۵۲۹پروژه شامل ۳۷۵ پروژه عمرانی، ۶۸پروژه محرومیت زدایی و ۸۶ پروژه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در سطح استان افتتاح خواهد شد.

او افزود: درهفته بسیج ۶۰۰برنامه در تمام شهرستان‌ها پیش بینی شده است ، هفته بسیج از ۳۰ آبان آغاز و تا ۶آذرماه ادامه خواهد داشت، ولی درکرمان از ۲۹ آبان برنامه‌ها را شروع خواهیم کرد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه بسیج صرفا یک نیروی نظامی نیست ،تصریح کرد: بسیج یک فرهنگ، آرمان و یک مدل مدیریتی در مکتب وحی است که پیامبر (ص) موسس آن و حضرت علی (ع) وائمه اطهار ادامه دهنده آن هستند.

او افزود:عاشورا به زیبایی نشان داد بسیج بن بست شکن است چراکه برگرفته از فرهنگ قرآنی وحی و فرهنگ عاشورا است ودر ۸سال جنگ تحمیلی بسیجیان کربلا و عاشورا را تکرار کرده اند.

فرمانده سپاه ثاارلله استان کرمان تصریح کرد: بسیج مستضعفین در تمام عرصه‌های اجتماعی استحکام درونی، مردم داری و مردم نوازی را به خوبی نشان داده است و تا آخرین نفس در ۸ سال دوران دفاع مقدس پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و آبروی ملت ایران و جمهوری اسلامی ایستاده اند.

معروفی اظهار کرد: بسیج یک مدل تفکر انقلابی، مدیریت جهادی با اطاعت از ولایت است و امروز این تفکر می‌تواند یک الگوی تمام عیار و عملیاتی برای مدیران اجرایی باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه تصریح کرد: نگاه بسیج نگاه انقلاب و نگاه اصول و انسانیت است که اثرات این شجره طیبه بعد از ۴۰سال خارج از جمهوری اسلامی با فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق، لبنان، فلسطین زینبیون و فاطمیون چه خوب درخشید و این اثرات و تفکر مختص ایران نیست.

او تأکید کرد: بسیجی این نیست که حتما فرد پرونده بسیجی داشته باشد بلکه هرکس مکتب وحی، اهل بیت، عاشورا و انقلاب اسلامی را عملیاتی کند و همراه و درخدمت مردم باشد بسیجی است خواه دربسیج پرونده داشته باشد خواه نداشته باشد وبسیج یک اقتدار و عزت برای انقلاب اسلامی است.

سردار معروفی با بیان اینکه امروزه درکشور چند میلیون بسیجی آماده به کار و بی توقع پای کار حضور دارند افزود: دیدگاه و نگاه ما دربسیج براین است که ورودی و خروجی مافرق می‌کند وخروجی ما باید معراجی شود چراکه در فرهنگ اسلامی و قرآنی چنین تربیت شده ایم که هنر ما معراجی کردن است همانگونه که سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی توانست از یک کارگر ساده در کرمان به بزرگترین فرمانده جهان اسلام تبدیل شود که همه در برابر او زانو زدند.

فرمانده سپاه ثاراالله استان کرمان با تشریح اقدامات در یک سال گذشته به همت بسیجیان ، گفت: درحوزه کمک مومنانه که حرکتی جدید و نیاز کشور بود ودرهفته بسیج به صورت پررنگ انجام می‌شود و این کارتا پایان کرونا نیز با رویکرد جدید که فقط معیشتی نیست بلکه شامل اشتغال، جهیزیه، حوزه فرهنگی و اجتماعی هم می‌شود و به صورت جدی ادامه دارد.

سردار حسین معروفی افزود: ۷۳ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف کمک مومنانه تاکنون هزینه شده است و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ۹ماه است که حاصل تلاش بسیج، سپاه، خیران دراستان بوده است که هنوز این کار ادامه دارد.

او اظهار کرد: در بحث مقابله باکرونا در مرحله اول ۱۴۵ کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد که ۹۰درصد بسیجیان خواهر خودجوش و جهادی که چرخ‌ها هم ازخودشان بود در این حرکت جهادی شرکت کردند.

او با اشاره به اینکه در این مدت ۲ میلیون ماسک تولید و توزیع شد، تصریح کرد: توزیع ۴۰۰ هزار جفت دستکش،۸۰۰هزار لیتر ماده ضدعفونی و اعزام گروه‌های جهادی در طرح غربالگری از دیگر اقدامات انجام شده دردوران شیوع کرونا بوده است که این کار نیز همچنان ادامه دارد.

سردار معروفی، با توجه به افزایش شیوع کرونا و وضعیت بحرانی دراستان گفت: با دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه‌هایی منعقد کرده ایم تا برای کمک به کادر درمان ۵۰۰ بسیجی درسراسر استان از جمله پزشکان و پرستاران، دوره‌های پودمانی را ببینند و در وضعیت بحرانی کمک کادر درمان باشند.

او تصریح کرد:۳۰ سوله ورزشی باتخت نیزآماده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده شده است که در صورت نیاز برای قرنطینه از آن‌ها استفاده شود.

اواظهار کرد: در سیل‌هایی که امسال در سه منطقه زهکلوت، شهداد و اندوهجرد از استان کرمان به وقوع پیوست ۹۵ درصد اقدامات انجام شده در این سه منطقه به همت بسیجیان و ۵ درصدهم با کمک سپاه صورت گرفت، اما متاسفانه  دانشجویان بسیجی مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: اشتغال اولویت اساسی محرومیت‌زدایی است و تفاهمنامه‌ای با اداره صمت منعقد کرده ایم که در این راستا قرار است در صورت کاهش نیرو به کمک بازرسان این اداره آمده تا کمبود اقلام اساسی در بازار را شناسایی و بر نحوه کنترل قیمت‌ها در بازار نظارت داشته باشند.

سردار معروفی گفت: هفته بسیج امسال با شعار بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین است که در همین راستا ۶۰۰ برنامه در سطح استان پیش‌بینی کرده‌ایم که این برنامه‌ها از ۳۰ آبان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

اوتصریح کرد: ادای احترام به شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه سراسر استان، برگزاری ختم شهدای سلامت و فوت شدگان براثر کرونا، طرح جهادگران سلامت، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، اهدای خون، برپایی ایستگاه صلواتی سلامت محور، آئین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از جامعه سلامت، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مقاومت، برگزاری جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری، اجرای طرح نذر هوشمند و اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند، ارائه خدمات مومنانه و ... از جمله برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمان است.

او برگزاری کارگاه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح ازدواج آسان و توزیع جهیزیه، رونمایی از ۸ گردان‌ کوثر، افتتاح مرکز مشاوره سردار سلیمانی، افتتاح ۵۲۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و ... با اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، آزادی زندانی‌های جرائم غیرعمد، پویش دیدار با فرزندان شهدا، رونمایی از یادمان‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بسیجی استان، آغاز طرح صنعت‌یار، رونمایی از کارت ایثار، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، افتتاح پایگاه گلزار شهدا، افتتاح لشکر وابستگان به حاج قاسم سلیمانی و ... را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار