مبارزه جدی با زمین خواری در الله آباد کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادسرای کرمان برخورد قاطع و جدی با سرباند‌های زمین خواری را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به شناسایی باند‌های زمین خواری در حاشیه شهرکرمان، گفت: در برهه کنونی نیاز به برنامه هماهنگ و اثربخش برای مبارزه با زمین خواری در حاشیه شهر کرمان از جمله در الله آباد و شیشه گر هستیم.

او افزود: کار اطلاعاتی و بررسی دقیقی از سوی اداره کل اطلاعات استان کرمان در زمینه شناسایی باند‌های زمین خواری انجام شده و باید با اقدامات هماهنگ و همکاری همه نهاد‌های مربوطه این افراد بازداشت شده و مورد برخورد قانونی قرار گیرند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر پرهیز از هرگونه مصلحت اندیشی و عقب نشینی در مبارزه با زمین خواری و باند‌های فعال در این زمینه تاکید کرد و بیان داشت: شهر کرمان با وسعت خود محصول عقب نشینی و برخورد‌های مصلحت اندیشانه در مبارزه با زمین خواری است.

موحد با بیان اینکه مصوبات شورای تامین و شورای حفظ حقوق بیت المال پشتیبان اجرای طرح مبارزه با زمین خواری هستند، تصریح کرد: در الله آباد باید کنترل‌های لازم انجام و تصرف اراضی دولتی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز مهار و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه تخریب شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: حرکت هدفمند بر اساس برنامه اجرایی مشخص و زمانبندی شده برای مبارزه با زمین خواری و رفع تصرف از اراضی دولتی الزامی است.

او افزود: لازم است، شورای تامین استان در مرحله اجرا پیشنهادات جدید را دریافت و مصوباتی که نقش هر یک از سازمان‌ها در آن‌ها مشخص شده باشد، را تصویب کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در بسیاری از موارد افراد بی بضاعت به ابزاری برای تصرف اراضی دولتی تبدیل می‌شوند و زمین‌های دولتی به این افراد فروخته می‌شود، تصریح کرد: شیوه اجرای احکام قضایی رفع تصرف از اراضی مورد زمین خواری باید حکیمانه و عاقلانه باشد که زیانی برای نظام و کشور ایجاد نکند و باید با تدبیر و حکیمانه و مقتدرانه در این مسیر حرکت کرد.

موحد با تاکید بر اینکه برخورد قضایی با زمین خواران باید محکم، جدی و در زمان مناسب انجام شود، گفت: دستگاه‌های متولی باید با کارکنانی که در این زمینه تخلف می‌کنند نیز برخورد کنند.

او تصریح کرد: اگر دستگاه‌های متولی به وظایف خود در زمینه حفاظت از اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی عمل می‌کردند نیازی به پیگیری دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی در این زمینه وجود نداشت.

رییس شورای قضایی استان کرمان تاکید کرد: شیوه‌های موفقیت آمیزی در گذشته برای مبارزه با زمین خواری اجرایی شده و با استفاده از تجربیات گذشته می‌توان کار‌های بزرگی را برای حفظ بیت المال انجام داد.

موحد بر برخورد با بنگاه‌های املاکی که اقدام به خرید و فروش اراضی دولتی می‌کنند نیز تاکید کرد و اظهارداشت: اگر بنگاه‌های معاملاتی با علم به اینکه در حال خرید و فروش املاک دولتی هستند، اقدام به این کار کنند با عنوان معاونت در انتقال مال غیر مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت.

او تاکید کرد: برخورد قضایی قاطع و عاجل در یک ماه آینده با محوریت بازپرس و با همکاری نهاد‌های انتظامی، اطلاعاتی و دستگاه‌های مربوطه در شیشه گر در راستای مبارزه با تصرف اراضی دولتی و تغییر کاربری اراضی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار