روند رو به رشد تصرف اراضی ملی در شهربابک

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: حجم بالای تصرف اراضی ملی و دولتی در شهربابک غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به همراه مهرداد عارضی، معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضاییه، طی بازدید از تعدادی اماکن رفع تصرف شده اراضی ملی در شهربابک گفت: اقدامات ارزشمندی از سوی دستگاه قضایی شهرستان شهربابک به ویژه دادستانی در خصوص رفع تصرف اراضی ملی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز صورت گرفته است.

او حجم بالای تصرف اراضی ملی و دولتی در شهربابک را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک بایستی به موضوع ورود و نسبت به ترک فعل‌ها و تخلفات صورت گرفته، اعلام جرم کند و دستگاه‌های مربوطه نیز نسبت به وظایف قانونی خود به هنگام عمل کنند.

قویدل افزود: موضوع ساماندهی اراضی ملی در شهربابک به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در مرکز استان دنبال خواهد شد.

در این بازدید علیرضا مظفری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک نیز گفت: به منظور اجرای احکام کیفری دادسرای شهربابک تاکنون دو پرونده تشکیل و به میزان ۲۱۰ مترمربع از اراضی کشاورزی تغییر کاربری شده و به وضع سابق اعاده شده است.

او افزود: همچنین ملاحظه شده است که زمین‌های خالی و اراضی کشاورزی به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده و به جای تولید محصولات کشاورزی به ویلاسازی اقدام شده است، ضمنا افزایش بی‌رویه قیمت ملک و نابودی آب‌های زیرزمینی هم شدت بالایی داشته است، به همین منظور و با حضور این دادستانی اقدام به تشکیل کارگروه مبارزه با تغییر غیرمجاز اراضی با حضور دستگاه‌های متولی و نهاد‌های انتظامی و امنیتی انجام شد.

 مظفری تصریح کرد: تاکنون ده‌ها ویلا و حصارکشی بلوکی به میزان بالای ۲۰۰ هکتار قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار