معاون خدمات شهری شهرداری مشهد:

بستر تخلفات شهری با برنامه ریزی درست کاهش می یابد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: رویکرد دبیرخانه شهر ترمیمی در شهرداری مشهد برنامه ریزی درست با هدف کاهش بستر تخلفات شهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه جلسه کارگروه وقف ترمیمی در مشهد گفت: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که بسیاری از برخورد‌های قهری صورت گرفته در مواجهه با جرایم، موثر نبوده، به همین منظور از پارسال با راه اندازی دبیرخانه شهر ترمیمی در شهرداری مشهد، ذیل معاونت خدمات شهری و با حمایت شورای اسلامی مشهد تلاش شد تا گام‌های موثری در زمینه پیاده سازی عدالت ترمیمی در مشهد برداشته شود.
 
او افزود: تاکنون افزون بر ۱۴ کارگروه تخصصی ذیل این دبیرخانه شکل گرفته است و رویکرد ما این است که با برنامه‌ریزی‌های درست، بستر تخلفات شهری را کاهش دهیم و بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، شرایطی را مهیا کنیم که مردم برای حل مشکلاتشان به حوزه‌های قضایی مراجعه نکنند و بتوانند درون خود مجموعه‌ها و با کمک خودشان مشکلاتشان را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: از مواردی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است فراهم کردن شرایط برای بازگشت دوباره افراد بزهکار و زندانیان آزاد شده به آغوش جامعه است.

یعقوبی بیان کرد: هدف اصلی این دبیرخانه استفاده از روش‌های جایگزین به جای روش‌های قهری در برخورد با تخلفات است.

او تصریح کرد: به همین منظور تاکنون دو شورای حل اختلاف یکی در مجموعه شهرداری و یکی در محله سیس آباد با پیگیری‌های این دبیرخانه و حمایت حوزه قضایی شکل گرفته است و محله سیس آباد به عنوان اولین محله الگو انتخاب شده و سعی داریم با حل معضلات این محله توسط خود اهالی و کاهش بستر تخلفات شهری، الگویی از شهر ترمیمی را در آن پیاده کنیم و آن را به بقیه محلات مشهد و دیگر کلانشهر‌ها تعمیم دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌هایی نظیر آستان قدس رضوی می‌توان گام‌های موثری برداشت و راه‌اندازی کمیته مشترک میان همه نهاد‌های متولی می‌تواند ثمرات خیری برای مشهدالرضا (ع) داشته باشد.

یعقوبی افزود: در حوزه زنان سرپرست خانوار و مشاغل خُرد خانگی نیز با راه‌اندازی جمعه بازار ترنج برای عرضه محصولات خانگی و مصنوعات تولید شده توسط این افراد، در تلاش هستیم تا حمایت مناسبی را از این اقشار آسیب پذیر به عمل آوریم.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار