آغاز مطالعات طراحی و ساخت نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهد

مطالعات طراحی و ساخت نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سعید حسینقلی‌زاده مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد گفت: موضوع کاهش آلودگی هوا از اهمیت ویژه‌ای برای سازمان اتوبوسرانی برخوردار است، بر همین اساس نگهداری و تعمیرات ناوگان، بهبود عملکرد ناوگان، اصلاح خطوط و تأمین ناوگان جدید، بازسازی اتوبوس‌های ناوگان موجود مورد توجه قرار دارد.

او افزود: همچنین رفع دودزائی و روغن ریزی اتوبوس‌ها به صورت روزانه، سرویس‌های پیشگیرانه و دوره‌ای، نظارت مستمر برای شناسایی اتوبوس‌های دودزا و اعزام آن به تعمیرگاه، اطلاع رسانی و نظارت مستمر بر خاموش بودن ناوگان در پایانه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع آموزش فرهنگ شهروندی در استفاده از حمل و نقل عمومی از سوی این سازمان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: علاوه بر ورود ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۱ دستگاه اتوبوس با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵ درشش ماه ابتدایی امسال، مسیر ۹ خط با هدف کاهش آلایندگی و بهبود دسترسی برای شهروندان اصلاح و بازنگری شده است.

حسینقلی زاده مقدم بیان کرد: مطالعه طراحی و ساخت اولین اتوبوس برقی کشور در شرکت‌های مپنا و عقاب افشان و همچنین مطالعات برقی سازی خط یک BRT مشهد نیز درحال انجام است.

او تصریح کرد: برابر طرح مطالعاتی سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد، سهم سازمان اتوبوسرانی در تولید آلایندگی هوای مشهد در اکثر شاخص‌ها کمتر از پنج درصد است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.