مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

محدودیت‌های کرونایی براساس شرایط شهرها اعمال می‌شود

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از اول آذرماه محدودیت‌های کرونایی براساس شرایط عود بیماری در هر شهر اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا ابتدای آذر ماه اعمال محدودیت فعالیت در شهر‌ها براساس شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا است و از آذرماه نیز محدودیت‌های جدید  براساس شرایط هر شهر اعمال می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از مشاغل از ساعت ۶ به بعد غیر فعال می‌شوند تا تجمعات مردمی کاهش یابد و مردم برای امور غیرضروری از منزل بیرون نروند، افزود: به جز صنوف گروه یک، سایر صنوف مجاز به فعالیت براساس دستورات ستاد ملی کرونا هستند و بیشتر از این ساعت تخلف محسوب می‌شود.
 

بیشتر بخوانید


مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا نیز از ساعت شش به بعد به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت فقط مجاز به ارسال غذا‌های بسته بندی هستند و مشتری نباید در سالن‌های غذاخوری آن‌ها حضور داشته باشد.

حسنی بیان کرد: از ابتدای آذرماه محدودیت شهر‌ها براساس شرایط عود بیماری است و صنوف و نهاد‌های دولتی شهر‌ها براساس رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد اجازه فعالیت دارند.
 
او تصریح کرد: در شهر‌های با وضعیت قرمز، فقط صنوف گروه یک که نیاز‌های اساسی مردم را برآورده می‌کنند فعالیت دارند و سایر صنوف گروه‌های دو، سه و چهار باید تعطیل باشند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شهر‌های نارنجی رنگ نیز صنوف گروه‌های یک و دو مجاز به فعالیت و صنوف گروه‌های سه و چهار تعطیل هستند، تاکید کرد: در بازه زمانی یک ماهه همه همایش‌ها و سمینار‌ها تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود، همچنین جلسات ادارات باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با حداکثر ۱۵ نفر تشکیل شود.

حسنی با بیان اینکه بخش دولتی نیز در شرایط قرمز با حضور یک سوم افراد فعالیت خود را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: علاوه بر این ادارات دولتی در شرایط نارنجی با نیمی از افراد و در شرایط زرد با دورکاری یک سوم کارمندان به ویژه افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند فعالیت می کنند.

او افزود: محدودیت‌های کرونایی برای کاهش آمار مبتلایان، حفظ سلامتی عموم مردم و کاهش بار کاری تیم درمان اعمال می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.