رییس شورای اسلامی شهر مشهد:

نبود منابع مالی پایدار یک معضل است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر‌ها و مدیریت شهری ما از فقدان یکپارچگی رنج می‌برند و گذر از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند و تبیین ساز و کار‌های مدیریتی با مشارکت همه ذی‎نفعان می‌تواند ما را به سمت مدیریت نهادی پیش ببرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدرضا حیدری رییس شورای شهر مشهد  در نهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در قالب وبینار در حال برگزاری است گفت: منابع مالی پایدار در مدیریت شهری سهم ناچیزی دارد و پس از این که دولت منابع مالی خود را برای کمک به شهرداری‌ها را قطع کرد شهرداری‌ها در جایگاه متهم به شهرفروشی و تراکم‌فروشی قرار گرفته‌اند.
 
او افزود: نیاز‌هایی در شهر وجود دارد که برای تداوم زندگی شهری ضروری هستند و شهرداری باید به آن‌ها بپردازد، لذا پرداختن به منابع پایدار و ارائه دستاورد‌های جدیدی که محصول کار محققان باشد، برای ما دستاورد ارزشمندی خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: توسعه اقتصادی، شرط لازم برای توسعه شهر است، در کنار آن، پرداختن به پیامد‌ها و کنترل آثار جانبی آن شرط کافی است و در کنار توسعه اقتصادی باید روی موضوع کاهش آثار سوء احتمالی برخی از فعالیت‌های عمرانی با تکیه بر نگاه به ارزیابی‌های زیست محیطی توجه داشته باشیم.

حیدری بیان کرد: در شورای پنجم شهر مشهد با مصوبات و پیگیری‌های صورت گرفته، تقریبا برای تمام طرح‌های عمرانی پیوست‌های زیست محیطی تهیه شده است در عین حال استفاده از روش‌های علمی و رسیدن به دستاورد‌های جدید توسط محققان می‌تواند به این هدف مهم حوزه مدیریت شهری نیز کمک کند.
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.