بهبود وضعیت گود فخار با هدف انتفاع هرچه بیشتر ساکنان منطقه

گودفخار منطقه‌ای مسکونی حوالی میدان میرزاکوچک‌خان مشهد است که این منطقه علاوه بر مشکل حاشیه نشینی،مانند سایر گودال‌های شهر هنگام بارندگی دچار مشکلات زیادی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدهادی مهدی‌نیا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای بهبود وضعیت گود فخار به نفع مردم و ساکنان آن نیز برنامه‌های بلندمدتی در دستورکار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد، ماه آینده طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه میانه شرقی مشهد به شورا فرستاده خواهد شد و این‌گود در حوزه این‌طرح تفصیلی قرار دارد. ازاین‌رو در طرح تفصیلی حوزه میانی شرقی مشهد توجه ویژه‌ای به گود فخار خواهد شد.

بیشتر بخوانید


او با تأکید بر اینکه در این‌طرح تفصیلی مشخص خواهد شد که در برنامه‌های بلندمدت چگونه وضعیت این‌گود را به سرانجام خوبی برسانیم، افزود: درهمین‌راستا موضوع‌های مختلفی از جمله اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت مجموعه‌های مسکونی با مشارکت ساکنان یا تملک زمین‌های خالی با کاربری فضای سبز نیز بررسی شد.

گود فخار در حوزه منطقه پنج شهرداری مشهد قرار دارد. این گودال یادگار زندگی کارگران کوره آجرپزی‌ای است که در نزدیکی آن قرار دارد اگرچه امروز کوره‌های آجرپزی دیگر فعالیت نمی‌کنند، اما این منطقه، تبدیل به یک منطقه مسکونی شده است. چند گودال دیگر نیز مانند این گودال در مشهد داریم که در حوالی کوره‌های آجرپزی قرار گرفته اند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار