بازگشایی بستر رودخانه اسماعیل آباد با هدف رفع مشکلات اجتماعی و بهداشتی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان گفت: عملیات بازگشایی کال اسماعیل آباد از فردا آغاز خواهد شد و متصرفان یک ماه فرصت دارند تا این منطقه را با همکاری شهرداری تخلیه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان ظهر امروز در نشست خبری شرکت آب منطقه‌ای گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای، حریم و بستر رودخانه اسماعیل آباد کاملا تعیین شده است و از روز سه شنبه، ۲۸ مرداد فرایند بازگشایی و رفع تصرف بستر این رودخانه آغاز می‌شود

او افزود: در ابتدا مساحت‌های تصرف نشده و بستر‌های آزاد رودخانه لایروبی خواهد شد و پس از یک ماه با افرادی که این مناطق را تخلیه نکرده اند برخورد صورت گرفته و این مناطق به صورت کامل بازگشایی شده و رفع تصرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان به ۱۷۲ واحد مسکونی ساخته شده در بستر این کال اشاره کرد و ادامه داد: دفتر مهندسی رودخانه‌ها سال گذشته حریم و بستر کال را مشخص کرده است که طبق این بررسی‌ها، طول کال حدودا ۵ کیلومتر و ۶۰۰ متر و مساحت بستر رودخانه حدودا ۵۰ هکتار است و متخلفان بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد در حریم رودخانه را تصرف کرده اند.

علایی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای به دلایل زیادی از جمله پرهیز از تهدیدات سیل و مشکلات آن برای مردم این مناطق و نیز کمک به رفع مشکلات اجتماعی و بهداشتی مردم این منطقه عزم جدی برای بازگشایی رودخانه اسماعیل آباد دارد.

او به تمهیداتی در نظر گرفته شده از سوی شهرداری برای کمک به افراد ساکن در بستر کال اشاره و تصریح کرد: افرادی که بستر رودخانه را تصرف کرده اند تنها یک ماه فرصت دارند تا به شهرداری مراجعه کرده و به آن‌ها کمک شود در غیر این صورت پس از این زمان، این افراد ملزم به تخلیه خواهند شد و اجاره بهای مدت زمانی که بستر رودخانه را تصرف کرده‌اند را باید پرداخت کنند و هیچ‌گونه کمکی توسط شهرداری به آن‌ها نخواهد شد.

بیشتر بخوانید صیانت از حریم مشهد با پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان تاکید کرد: در آینده مساحت مشخصی از فضای بازگشایی شده به عنوان بستر رودخانه ساماندهی می‌شود و بقیه زمین‌ها توسط شهرداری تبدیل به پارک و فضای سبز خواهد شد.

علایی به آغاز فرایند عملیات لایروبی و پاکسازی بستر کال از داخل روستا اشاره و اظهار کرد: در بخش غربی کال اسماعیل‌آباد نیز تصرفاتی صورت گرفته است و سوله‌هایی ساخته شده است، ولی در حال حاضر عرض در این بخش رودخانه نسبتا بیشتر است و مشکلی برای سیلاب نداریم و در آینده برخورد با متصرفان این منطقه به شکل دیگری انجام خواهد شد.

او به سابقه ۱۴ تا ۱۵ ساله تصرفات در این منطقه اشاره کرد و گفت: آب منطقه‌ای طبق وظیفه خود رودخانه و کال اسماعیل آباد را پاکسازی می‌کند و تمامی دستگاه‌های اداری استان تبعات دیگر این مسئله را پوشش خواهند داد و همه سازمان‌های مربوطه وظیفه خود را انجام می‌دهند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.