معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری:

ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری با نصف ظرفیت خود مسافر سوار کنند

با اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در کشور، ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری باید ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر دستورالعمل‌های ستاد کرونا ناوگان مسافربری برون شهری با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال است و تخلف از آن با جریمه و برخورد قاطع مواجه می‌شود.

او افزود: با اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در استان و کشور ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری ملزم شدند تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند که این موضوع با شروع محدودیت‌های اول آذر ماه با نظارت و حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید


مالکی اضافه کرد: علاوه بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده راننده از ماسک، باز گذاشتن شیشه‌های وسیله نقلیه و تهویه مناسب هوا، ضدعفونی کردن ناوگان و تعویض روکش صندلی‌ها و پاکیزگی وسیله نقلیه از دیگر اموری است که رعایت آن از سوی رانندگان و شرکت‌های مسافربری یک ضرورت است.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه سروا و اتصال این سامانه به مرکز بهداشت استان، ادامه داد: با استفاده از این سامانه رانندگانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، شناسایی و برای قرنطینه ۱۴ روز در محل کار خود حضور پیدا نمی‌کنند.

مالکی گفت: رانندگانی که نسبت به دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا تخلف داشته باشند علاوه بر معرفی به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲، تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

او با تاکید بر سوار نکردن مسافرانی که ماسک ندارند، افزود: مسئولیت این تخلف با راننده است و به ازای هر مسافری که ماسک نزده باشد راننده بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار