جزئیات اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت اپیدمی بیماری کرونا با همکاری بین بخشی در استان کرمان اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همان طرح مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و بر پایه‌ی هر خانه یک پایگاه سلامت  است که با همکاری بین بخشی اجرا می شود.

 او افزود: این طرح در پنج سطح ملی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و روستا برنامه ریزی شده است.

طباطبایی، کاهش میزان مرگ و میر، کاهش میزان بستری، قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را از اهداف اختصاصی این برنامه عنوان کرد.

او ابراز امیدواری کرد: این اهداف با استفاده از ابزار‌های تشدید نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش بستری محقق شوند.

طباطبایی تصریح کرد: این برنامه دارای کمیته‌هایی است که بر اساس همکاری‌های بین بخشی ارگان‌های مختلف از جمله، بسیج، بهداشت، سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، خیران، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفین، شهرداری ها، رسانه‌ها و ... تقسیم کار شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار