به منظور پیشگیری از شیوع کرونا صورت می گیرد؛

اجرای طرح شهید سلیمانی در کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف مشارکت مردمی و محله ور برای جلوگیری از حلقه شیوع کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که با حضور زینی وند، استاندار کرمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و از طریق  ارتباط ویدئو کنفرانس با تمام فرمانداران استان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح جدید ستاد مبارزه با کرونا که از امروز در کشور آغاز شده است به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پنج محور فرهنگی، آموزش، راهی، تجاری و اداری در مناطق زرد، نارنجی و قرمز طبق ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت:  طرح شهید سلیمانی با هدف مشارکت مردمی و محله ور برای جلوگیری از حلقه شیوع کرونا برگزار می‌شود.

او افزود: ما در چارجوب مبارزه با کووید۱۹، ۴ کمیته اجتماعی، گشت‌های ویژه، نظارتی و اطلاع رسانی در نظر گرفته ایم.

بصیری با اشاره به اینکه در مورد ادارات، خدمات به  ضروری و عادی تقسیم شده است، بیان کرد: فعالیت ادارات در شهر‌های قرمز در مشاغل ضروری می‌تواند با یک دوم، طبق دستور مدیر صورت گیرد.

 حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اعلام اینکه هزار و ۶۶۶ نفر مرگ و میر قطعی کوید ۱۹ داشتیم، گفت: ۹۷ هزار تست پی سی آر گرفته شده است که ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها تستش مثبت شده است.

او بیان کرد: ۸۹ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: ما تقریبا روند ثابتی تا هفته گذشته داشتیم و  امیدواریم که روند نزولی صورت گیرد. 

او با اشاره به اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح خانه‌ها و محل‌ها با همکاری سپاه صورت  می گیرد، بیان کرد: اکثر دستگاه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح مشارکت دارند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در این طرح باید از جنبه اخلاقی‌ هم وارد شویم و امیدواریم استان کرمان استان شهید حاج قاسم سلیمانی الگو شود.

او بیان داشت: اگر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی اجرا شود، ۵۰ درصد بستری هایمان کم می‌شود و سبب قطعه زنجیره سرایت ویروس کرونا  می‌شود.

 سرهنگ علیرضا پریور، رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بازرسی ها از ساعت ۷ صبح امروز در سراسر استان کرمان آغاز شده است، گفت: هزار و ۲۳۰ نفر نیرو کار بازرسی ها را انجام می دهند.

او افزود: طبق  صحبت انجام شده  قرار است مشکل کد مانیتورینگ هوشمند حل شود تا جریمه ها به تلفن همراه افراد پیامک شود.

 سرهنگ پریور بیان کرد: نیروهای مسلح صد درصد با همه محدودیت ها  در حال خدمت رسانی هستند.

رصد ۱۵ هزار واحد صنفی در کرمان 

 مهدی حسینی نژاد، رییس سازمان صمت استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۵ هزار واحد صنفی  در کرمان در حال رصد هستند، گفت: ماهیانه ۲۲ هزار بازرسی انجام می‌شود.
او افزود: سپاه کمک  بسیار بزرگی در بحث بازرسی‌ها به ما کرده است.

حسینی نژاد با اعلام اینکه باید ادارات در بحث نظارت‌ها به ما کمک کنند، خواستار کمک به تردد ماشین‌های پخش مواد غذایی که از طرف شرکت  کارت تردد یا نامه از فرمانداری دارند، شد. 

علی زینی وند، استاندار کرمان در ادامه جلسه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: سیستم جلسات باید تعریف شود و بعضی جلسات باید حضوری برگزار و  جلسات در دو سالن برگزار می‌شود.

او با اعلام اینکه سوال برای اجرای این ستاد زیاد است، بیان کرد: طرح موجود شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح هوشمند است. 

زینی وند با اشاره به اینکه  باید بعد از اجرای این طرح بستری‌های ما ۵۰ درصد کاهش یابد و شیب نزولی ادامه پیدا کند.

او با اشاره به اینکه باید شاهد کاهش مرگ و میر‌ها بعد از اجرای طح شهید سلیمانی باشیم، بیان کرد: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی باید در محله ها به خوبی صورت گیرد تا  بشود شهر را  راحت کنترل کرد.

او با بیان اینکه پایگاه ها، فرمانداری ها، دفاتر تسهیلگری همه باید به کمک بیایند، بیان داشت: در این طرح استاندار به عنوان مسئول طرح،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان معاون طرح،  سپاه مسئول عملیاتی طرح  و خانم مهدی مسئول هماهنگی طرح شهید سلیمانی مشخص شده اند. 

زینی وند با اعلام اینکه فرمانداران باید با تدبیر خود کمک کنند تا طرح‌ها به خوبی انجام شود، افزود: ما دو هفته قرار است تعطیل کنیم، درست  هست که مشاغل زیادی آسیب می‌بیند؛ ولی باید شفاف به مردم گفت و از آن ها عذرخواهی کرد. 

او بیان کرد: در مورد ساختمان پزشکان خود مطب پزشک به عنوان یک کلینیک کار می‌کند. 

 استاندار کرمان با اشاره به اینکه درباره تردد‌ها باید فرمانداران تصمیم گیری کنند، در مورد تردد‌های درون شهری که شب ها از ساعت ۲۱  اعمال می شود، بیان داشت: ممکن است مردم به زحمت بیفتند و پلیس دچار چالش شود؛ اما چاره ای نیست و  باید سخت گیری شود تا رعایت کنند. 

او گفت: در بحث کارمندان دولت باید بررسی شود، جایی که کارمندان حضور نداشته باشند و اخلالی وارد نمی‌شود، می‌توانند کارمندان نصف ظرفیت حضور پیدا کنند؛ ولی جایی که تعدیل کارمندان باعث عقب افتادن کار می‌شود، مدیران بررسی کنند و برنامه خود را بیارند تا تصمیم بگیریم.

زینی وند افزود: اماکن مذهبی و مساجد از اول شیوع ویروس کرونا به خوبی همکاری کردند و اگر در این دوهفته، مساجدی که با هدف کمک‌های مردمی و ایجاد پایگاه‌ها می‌توانند باز باشند و به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی کمک کنند، مانعی برای باز بودن آن ها وجود ندارد.

 او با بیان اینکه نظارت‌ها، باید به خوبی صورت گیرد از صداوسیما  برای اطلاع رسانی موثر قدردانی کرد و خواستار تداوم این برنامه ها شد. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.