استاندار گیلان مطرح کرد؛

محدودیت‌های جدید آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

استاندار گیلان گفت: با اجرای محدودیت‌های جدید آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا تا پایان آذر، حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ از اول آذر ماه گفت: اجرای این طرح در واقع مرحله جدیدی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی آحاد شهروندان است.

او با بیان اینکه این طرح با هدف کنترل شیوع ویروس، قطع زنجیره انتقال آن و و نیز کاهش میزان بستری شدگان اجرا می‌شود، افزود: لازم است درک مشترکی از اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی شکل گرفته، اقناع‌سازی و اطلاع رسانی شفاف به آحاد جامعه انجام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: هدف از اجرای محدودیت‌های جدید کاهش آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا تا پایان آذر ماه، به میزان حداقل ۳۰ درصد و دستیابی به آمار نزولی حداقل ۵۰ درصد در ۳ ماه آینده است.

زارع با اشاره به بیان کارشناسان و محققان علوم بهداشتی مبنی بر آنکه تعطیلی راه حل اصلی مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نیست، تصریح کرد: همچنان لازم است استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دیگر توصیه‌ها مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.