ابر خودروی هیبریدی مک لارن اواسط ۲۰۲۱ عرضه می شود

شرکت مک لارن اولین خط تولید ابرخودروهای هیبریدی خود را Artua نامید و قرار است در سال ۲۰۲۱ یک نمونه از آن ها را وارد بازار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین اتومبیل هیبریدی شرکت مک لارن با عنوان P1 سال ۲۰۱۲ وارد بازار جهانی شد و توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. این ابرخودروی شگفت‌انگیز در تعداد محدود تولید شد و به سرعت نیز فروش رفت. چنین فرآیندی یک مقدمه بسیار عالی برای اقدام جدید شرکت مک لارن به حساب می‌آید.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده شرکت انگلیسی مک لارن سعی دارد اولین خط تولید ساخت سری خودروهای هیبریدی را پایه‌گذاری کند. این خط تولید اتومبیل‌هایی را با عنوان Artua به بازار جهانی عرضه خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده اولین محصول سری اتومبیل‌های Artua در سال ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی می‌شود که همانند مدل ۲۰۱۲ یک ابرخودروی هیبریدی خواهد بود. این اتومبیل بر اساس معماری خودروهای الکتریکی قدرتمند ساخته شده و قدرت خود را از موتور توربوشارژ دوقلو با شش سیلندر می‌گیرد.

مشخصات احتمالی ابرخودروی مک لارن


بیشتر بخوانید


مشخصات احتمالی ابرخودروی مک لارن

متاسفانه همچنان اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی اتومبیل مورد نظر به دست مخاطبان و رسانه‌ها نرسیده اما گفته می‌شود که این سری از خودروهای هیبریدی به خریداران امکان تکیه کردن به قدرت الکتریکی اتومبیل را می‌دهند و محدوده پیمایش بالایی خواهند داشت. برخی از تحلیلگران بر این باورند که سری خودروهای هیبریدی مک لارن حداقل ۲ موتور الکتریکی به همراه بسته باطری‌های لیتیوم‌ یونی خواهند داشت.

مشخصات احتمالی ابرخودروی مک لارن

این ویژگی باعث می‌شود اتومبیل قدرت رانش بسیاری در چرخ‌های عقب داشته باشد. از طرفی دیگر شرکت فراری برای اتومبیل SF90 Stradale خود دو موتور الکتریکی را در قسمت جلویی قرار داده تا امکان پشتیبانی از قدرت رانش تمامی چرخ‌ها را برای ابرخودروی خود فراهم سازد. همان طور که مطرح شد انتظار می‌رود اولین نمونه از سری اتومبیل‌های Artua اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی شود و احتمال می‌رود تا پایان ۲۰۲۰ اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود. همچنین گفته می‌شود بر خلاف مدل P1 این سری از اتومبیل‌های هیبریدی مک لارن در تعداد محدود عرضه نخواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار