انهدام باند سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس/ تعطیلی دو مراسم عروسی

مهم‌ترین حوادث سه‌شنبه چهارم آذر‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه چهارم آذر‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام باند سارقان کابل‌های مخابراتی و کشف ۱۲۰ میلیارد اموال مسروقه در شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های مخابراتی (واقع در حوضچه‌های زیرزمینی) و قطعی گسترده شبکه و حساسیت ایجاد شده، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از تلاش‌های شبانه روزی مأموران انتظامی و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که سارقان در اواخر شب با استفاده از یک دستگاه کامیون پس از قطع کردن کابل‌های ضخیم مخابراتی از درون حوضچه‌های زیرزمینی اقدام به سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران پلیس آگاهی موفق شدند ۵ نفر از اعضای این باند سارقان را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه، همگی آن‌ها را دستگیر کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، مقادیر زیادی کابل مخابراتی کشف شد که کارشناسان مربوطه، ارزش آن‌ها را ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کردند.

او ضمن هشدار به سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی در جامعه، تأکید کرد: چشمان تیز بین پلیس اقدامات مجرمانه اینگونه افراد را رصد و قاطعانه و قانونی با آن‌ها برخورد می‌کند.

توقیف کامیون و کشف ۲۷۰ هزار عدد ماسک قاچاق

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۷۰ هزار عدد ماسک قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان "قیروکارزین" خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور و با توجه به اعلام محدودیت‌های کرونا در سطح استان، ماموران انتظامی "قیروکارزین" حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل کالا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۷۰ هزار عدد ماسک قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: پلیس برابر قانون با قاچاقچیان، محتکران و مخلان نظم و امنیت اقتصادی به شدت برخورد می‌کند.

روغن خوراکی‌های احتکار به بازار نرسیدند

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: ماموران انتظامی شهرستان "فیروزآباد" با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار مقدار زیادی روغن خوراکی در یک انبار مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او عنوان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد کرده‌اند.

بی‌توجهی منجر به بازداشت پدر داماد و عروس شد

فرمانده انتظامی داراب از تعطیلی یک مراسم عروسی و بازداشت پدر داماد و عروس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضانوشاد گفت: در پی تماس با مرکز ۱۱۰ مبنی بر برگزاری مراسم عروسی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یکی از محلات بخش "جنت‌شهر" این شهرستان، ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری هرگونه مراسم عمومی بالای ۱۵ نفر، ماموران سریعا با هماهنگی مقام قضائی مراسم عروسی را تعطیل و پدر داماد و عروس را بازداشت کردند.

فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد و با آنان برخورد قاطع می‌کند.

کشف داروی دامپزشکی میلیاردی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک هزار و ۱۵۰ عدد داروی دامپزشکی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور، ماموران انتظامی شهرستان "فیروزآباد" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و به آن دستور ایست دادند که راننده با افزایش سرعت متواری شد.

او عنوان داشت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده عرصه را بر خود تنگ دید و با توجه به کوهستانی بودن منطقه با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره یه اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد، تصریح کرد: در بازرسی از آن خودرو، یک هزار و ۱۵۰ عدد داروی دامپزشکی قاچاق کشف شد.

او ارزش دارو‌های قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال عنوان کرد.

کشف ۷ رأس گاو قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک دستگاه کامیون متوقف و در بازرسی از آن ۷ رأس گاو قاچاق کشف شد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: مأموران انتظامی شهرستان "سپیدان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۷ راس گاو قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ فداکار با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک قابل سرایت به انسان است؛ جا به جایی و نقل و انتقال هرگونه احشام بدون مجوز بهداشتی را ممنوع اعلام کرد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "چهار برکه" حین کنترل خودرو‌های عبوری، به ۲ دستگاه اتوبوس حامل کالا مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۶۵۵ ثوپ پوشاک و ۳۵ کیلوگرم زنجبیل قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند، از شهروندان خواست: در حمایت از کالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پلمب ۱۹ واحد صنفی متخلف در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: در راستای سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طرح بازدید از صنوف در این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان "خرامه" از ۵۹ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کرد.

سرهنگ کریمی بیان داشت: در اجرای این طرح ۱۹ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت پروتکل‍‌های بهداشتی و قوانین و مقررات، با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پدر داماد تحویل مراجع قضائی شد

فرمانده انتظامی خنج گفت: مراسم عروسی با جمعیت ۶۰۰ نفر در این شهرستان تعطیل و پدر داماد تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کرامت کریمی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برگزاری مراسم عروسی در روستای "کورده" شهرستان خنج، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ کریمی عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که حدود ۶۰۰ نفر از شهروندان روستای مذکور بدون توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در مراسم عروسی شرکت کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مراسم عروسی مذکور با دستور مقام قضائی تعطیل شد، تصریح کرد: در این خصوص پدر داماد دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

پلمب ۴۷ واحد صنفی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این طرح ۴۷ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان مرودشت به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و پیشگیری از خطر ابتلای شهروندان به این ویروس، با هماهنگی مقام قضایی و شبکه بهداشت شهرستان در آبان ماه سال جاری طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف و مشاغل پرخطر را اجرائی کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن، ۴۷ واحد صنفی اعم از کافه، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران، باشگا‌های ورزشی، بازی‌های کامپیوتری و ... را به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا توسط متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی را پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا نسبت به برخورد قانونی با آنان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود: در همین راستا ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بیان کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی می‌باشد.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل واژگونی پژو

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: بر اثر واژگونی سواری پژو پارس در محور روستایی "باراک" شهرستان جهرم، راننده در دم فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: شب گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی محور روستایی باراک شهرستان جهرم به مأموران اعلام شد.

او عنوان داشت: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این خصوص راننده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

دستگیری یک سارق و کشف ۱۳ فقره سرقت

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای و کشف ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی افزایش سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه "سده" قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، موفق شدند یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و داخل خودرو اعتراف کرد، عنوان داشت: سارق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

جذب و استخدام دانشجویان گروه پزشکی در فارس

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان از جذب و استخدام دانشجویان در حال تحصیل گروه پزشکی (پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی) و دوره‌های دستیار تخصصی خبر داد.

سرهنگ احمد علی حبیبی اظهار داشت: معاونت نیروی انسانی ناجا با همکاری معاونت بهداد ناجا از بین دانشجویان در حال تحصیل گروه پزشکی (پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی) و دوره ¬های دستیار تخصصی برای جذب و استخدام رسمی در ناجا به صورت بورسیه (همانند دانشجویان بورسیه پزشکی) اقدام می‌کند.

او افزود: علاقه‌مندان و افراد واجد شرایط می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزئیات این موضوع، به معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان فارس واقع در شیراز- بلوار رازی- سه راه ایثار- روبروی ورزشگاه برق مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.