فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا:

نیروی دریایی در اوج آمادگی دفاعی است/ ضربه مهلک به دشمن بعثی هرگز فراموش نخواهد شد

دریادار شفقت رودسری گفت: ۷ آذر سالروز عملیات افتخار آفرین مروارید است که دشمن بعثی مقهور اراده فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی و هوایی ارتش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری گفت: ضربه مهلک و بزرگ ۷ آذر ۵۹ توسط شیرمردان نیروی دریایی ارتش به دشمن بعثی سبب شد تا پایان جنگ دیگر تحرک خاصی از ناحیه صدام در حوزه دریا شاهد نباشیم و این حرکت فراموش نشدنی است.

دریادار شفقت افزود: ۷ آذر سالروز عملیات افتخار آفرین مروارید است که دشمن بعثی مقهور اراده فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش شد و ضربه ناشی از این عملیات پرافتخار به قدری سنگین و همه‌جانبه بود که زمام نیروی دریایی صدام را در هم کوبید و دشمن بعثی دیگر هیچ‌گاه نتوانست در حوزه دریایی به طور مستقل علیه ملت ما اقدامی انجام دهد.

او انهدام دو سکوی مهم نفتی عراق و قطع بخش بزرگی از توان صادرات نفت این کشور در زمان جنگ را از دیگر دستاورد‌های عملیات مروارید برشمرد و گفت: دشمن، قدرت نیروی دریایی ما را در همان اولین روز‌های به راه انداختن جنگ تحمیلی دید و ما اراده خودمان را تا پایان جنگ با اقتدار به دشمن تحمیل کردیم.


بیشتر بخوانید


فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش افزود: ضربه مهمی که بواسطه چند عملیات مستمر و پیروزمندانه نیروی دریایی کشورمان در آذر ۵۹ بر پیکره نیروی دریایی رژیم بعث وارد شد، نیروی دریایی ارتش عراق را تا پایان جنگ زمین‌گیر کرد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری گفت: افتخار نیروی دریایی آن است که با تمسک یافتن به روحیه بسیجی توانسته در تمامی عرصه‌ها به بالندگی دست یابد و راه و سیره شهدای خود را به عنوان سرمایه بزرگ معنوی صیانت و پاسداری کند.

او به عملیات اسکورت کاروان کشتی‌های تجاری و نفتکش کشورمان در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت:یکی از افتخارات دیگر نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی، صیانت از سرمایه‌های کشورمان بود که دشمنان نتوانند گزندی به آن‌ها وارد کنند و نفت کشورمان به خوبی صادر و از سوی دیگر کشتی‌های تجاری حامل کالا‌های استراتژیک بتوانند به سلامت وارد بنادر شوند.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش افزود: این مهم در دوران جنگ تحمیلی و با وجود همدستی استکبار با ارتش بعث عراق به خوبی انجام گرفت و صد‌ها محموله بزرگ نفت و صد‌ها محموله عظیم کالا‌های تجاری در طول ۸ سال دفاع مقدس اسکورت و همراهی شد.

دریادار شفقت در به ماموریت‌های جدید نیروی دریایی ارتش حسب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و ورود به عرصه جدیدی از اقتدار آفرینی در آب‌های بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰ ناوگروه از نیروی دریایی ارتش با نقش‌آفرینی ناوشکن‌های سبلان، لاوان، بندرعباس، جماران و دیگر ناوشکن‌ها به آب‌های دور اعزام شده‌اند و از ناوگان تجاری و نفتکش‌های کشورمان در آب‌های بین‌المللی حفاظت و حراست کرده اند.

او با بیان این که مهم‌ترین فعالیت‌های تجاری کشور‌ها از طریق دریا صورت می‌گیرد، افزود: هر کشوری که نیروی دریایی قوی و توانمندی نداشته باشد، در دنیای امروز دچار نوعی خفگی است و ما به عینه دیدیم که حضور مقتدرانه ناوگان نیروی دریایی کشورمان در آب‌های بین‌المللی سبب شد تا دزدان دریایی در چندین مورد دزدی دریایی از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری کشورمان ناکام بمانند.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش، یکی از ویژگی‌های خاص نیروی دریایی کشورمان را اتکای به توان داخلی و تامین نیاز‌های خود در داخل برشمرد و گفت: دشمنان با اعمال تحریم‌ها دنبال تضعیف ما در عرصه‌های نظامی بودند، اما این تحریم‌ها سبب شد تا نیروی دریایی در درون خود به سمت بالندگی دفاعی گام بردارد و تجهیزات مورد نیاز خود را بسازد و اکنون با ناوشکن‌های ساخته شده به دست خودمان در آب‌های بین‌المللی و آب‌های دور حضور می‌یابیم و این افتخار بزرگی است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.