دریادار خانزادی:

نخستین ناوبندر ایران آذرماه امسال به ناوگان نیروی دریایی ارتش می‌پیوندد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در تلاش هستیم تا نخستین ناوبندر جمهوری اسلامی ایران با قابلیت حمل بالگرد، پهپاد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را آذرماه امسال به آب بیاندازیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر نداجا در بندرعباس گفت: نیروی دریایی هر سال از دستاورد‌های جدید خود رونمایی می‌کند و تا چند ماه آینده از ناوشکن کاملا بومی دنا که بخشی از آرایه دفاعی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت دریانوردی اقیانوسی است، رونمایی خواهد شد.

دریادار خانزادی با اشاره به رونمایی از نخستین شناور مین‌ روب نیروی دریایی در آذرماه امسال، افزود: این شناور ظرفیت جدیدی برای مقابله با تهدیدات از جنس مین در دریا و سواحل است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در تلاش هستیم تا نخستین ناوبندر جمهوری اسلامی ایران با قابلیت حمل بالگرد، پهپاد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را نیز آذرماه امسال به آب بیاندازیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این ناوبندر با نام «خلیج فارس» با یک بار سوخت‌گیری قابلیت ۳ بار دور زدن دور کره زمین را دارد و می‌تواند برای مدت‌های طولانی در اقیانوس‌ها باقی بماند و یک پایداری دفاعی و امنیتی در منطقه خلق خواهد کرد.

امیر دریادار خانزادی گفت: رونمایی از دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش به نفع برقراری امنیت در دریا برای کشور‌های منطقه و جهان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار