تصمیمات امروز جلسه ستاد تنظیم بازار کرمان چه بود؟

در جلسه تنظیم ستاد بازار استان کرمان، مواردی چون: علت گرانی مرغ، همکاری خوب مردم در طرح محدودیت‌های کرونایی، بازرسی اصناف مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند، استاندار کرمان ظهر امروز پنجم آذرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان که در استانداری کرمان برگزار شد، گفت: این موارد جلسات اضطراری است و دوستان باید پای کار باشند و حاضر شوند تا مشکلات حل شود.

او با اشاره به اینکه اعضای اصلی باید در جلسات حضور داشته باشند؛ مگر اینکه اضطراری باشد، بیان کرد: اکنون موضوعی مهم‌تر از کرونا و تنظیم بازار نداریم و باید مدیران شخصا حاضر باشند.

زینی وند با اشاره به وضعیت بازار در سطح استان کرمان تصریح کرد: باید در بازرسی ها، همه به سازمان صمت کمک کنند و شاید بشود بین بازرسان و بسیج، پیوندی بدهیم تا در طرح شهید سلیمانی ویژه کرونا، بازرسی نیز صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت وظایف چندوجهی و سنگینی دارد و باید دوستان دیگر همکاری داشته باشند، بیان کرد: براساس رصدی که صورت گرفته، در شهر‌ها به ویژه شهر‌های بزرگ استان مردم خوب رعایت می‌کنند و پای کار هستند و مطمئن هستیم، کنترل نسبی کرونا را تا دو هفته بعد خواهیم داشت؛ اما متاسفانه بعد از برداشتن محدودیت ها، دوباره رها می‌شود که باید مراقبت کرد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت قیمت مرغ عنوان کرد: باید یکسری از واحد‌های مرغداری افزایش تولید داده و مجوز افزایش ظرفیت را به برخی از واحد‌های موجود بدهیم.

او با اشاره به گزارش اعلام شده در توزیع مرغ منجمد در سطح استان کرمان گفت: فرمانداران و روسای ادارات صمت شهرستان‌ها در توزیع مرغ منجمد باید تدبیر کنند تا با توجه به شرایط کرونایی به هیچ وجه صف تشکیل نشود. ضمن اینکه توزیع باید براساس سرانه جمعیتی و عادلانه انجام شود.

زینی وند  بیان داشت: باید  از سوی راهداری، برآورد وضعیت حمل و نقل استان در حالت عادی و بحرانی به ما اعلام شود و در شرایط بحرانی استفاده از ظرفیت حمل و نقل نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شود.

او افزود: حمل و نقل بحث جدی است و برای حمل و نقل شکر، روغن و ... باید تدبیر شود تا زودتر کار انجام گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به مطالب مطرح شده درباره سامانه ثبت درخواست نهاده‌های دامی تصریح کرد: سامانه بارگذاری نهاده‌های دامی باید به دستگاه‌ها تکلیف شود و جهاد کشاورزی کوتاهی‌ها را به ما اعلام کند. ضمن اینکه مصوبات ستاد تنظیم بازار مربوط به کل استان است؛ مگر اینکه جنوب استان مصوبه جدید و بیشتری بخواهد.

سینا خسروی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه گفت: میانگین قمیت مرغ زنده در ۱۸ استان کشور، ۲۲ هزار و ۹۶۶ تومان و در کرمان ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده در ۱۸ استان کشور، ۳۰ هزار و ۸۴۸ تومان و در کرمان ۳۰ هزار و ۵۵۵ تومان است که طی سه چهار روز اخیر روند نزولی بوده است.

عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در جلسه گفت: قیمت مرغ رو به کاهش است و طی هشت روز آینده قیمت کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه عمده مشکل در افزایش قیمت به دلیل تامین نشدن  نهاده‌ها در کشور بود، افزود: ۲۵۰ تن مرغ منجمد در استان در حال توزیع است و ۴۰۰ تن در حال ارسال به کرمان است که امیدواریم با برنامه ریزی صوت گرفته مشکل حل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار